«

Indicadors de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de la Comunitat Valenciana

Notes metodològiques

Setembre de 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible (https://undocs.org/es/A/RES/70/1). El seu nucli són els denominats objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Es tracta de 17 objectius concretats en 169 metes de caràcter universal, integrat i indivisible, que constitueixen un ambiciós pla d'acció cap al desenvolupament sostenible en les seues tres dimensions: social, econòmica i ambiental, que s'ha d'aconseguir abans de l'any 2030.

El marc d'indicadors mundials va ser aprovat per l'Assemblea General de les Nacions Unides juliol de 2017 i figura en la resolució sobre la labor de la Comissió d'Estadística de les Nacions Unides en relació amb l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible (https://undocs.org/es/A/RES/71/313), on s'indica que aquest marc d'indicadors mundials serà perfeccionat anualment i revisat exhaustivament el 2020 i el 2025. Actualment el marc d'indicadors mundials està format per 248 indicadors (231 indicadors diferents, ja que alguns indicadors es repeteixen).

L'estadística de síntesi "Indicadors de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana" proporciona un marc d'indicadors estadístics alineats amb els establits per Nacions Unides, amb sèries de dades estadístiques procedents de fonts d'informació oficials que permeten mesurar els progressos cap a la consecució dels objectius i metes de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les Nacions Unides.

Aquesta operació és el resultat de la tasca realitzada pel grup de treball, format l'any 2019, pels òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes, sota la forma de xarxa col·laborativa, amb l'objectiu d'harmonitzar la metodologia de càlcul dels indicadors, buscant alternatives davant els problemes de regionalització o pertinença i garantint la comparabilitat.

Es tracta d'un projecte en desenvolupament, per tant la informació que s'ofereix s'anirà ampliant de manera progressiva a mesura que s'analitzen les diferents fonts d'informació oficials disponibles o s'escometen noves estadístiques, la qual cosa permetrà completar alguns objectius i metes per als quals encara no es disposa de cap sèrie de dades que permeta monitorar-ne l'evolució (concretament, per a l'objectiu 14 encara no es disposa d'informació).

Cadascun dels indicadors que es presenten porta associada una fitxa tècnica on es presenten la seua definició, fórmula teòrica, les unitats en què s'expressen les dades, les fonts estadístiques d'informació utilitzades, la seua periodicitat i altres observacions necessàries per a facilitar-ne la interpretació.



ANNEX

ÍNDEX D'INDICADORS INCLOSOS EN LA PUBLICACIÓ

 Objectiu 1: Posar fi a la pobresa en totes les seues formes i a tot el món
Meta 1.2. D'ací a 2030, reduir almenys a la meitat la proporció d'homes, dones i xiquets de totes les edats que viuen en la pobresa en totes les seues dimensions conformement a les definicions nacionals
 Indicador 1.2.1. Proporció de la població que viu per davall del llindar nacional de pobresa, desglossada per sexe i edat
  Proporció de persones en risc de pobresa relativa, considerant el llindar nacional de pobresa
  Proporció de persones en risc de pobresa relativa, considerant el llindar autonòmic de pobresa
  Proporció de persones en risc de pobresa relativa amb lloguer imputat, considerant el llindar nacional de pobresa
  Proporció de persones en risc de pobresa relativa amb lloguer imputat, considerant el llindar autonòmic de pobresa
 
 Indicador 1.2.2. Proporció d'homes, dones i xiquets de totes les edats que viuen en la pobresa, en totes les seues dimensions, conformement a les definicions nacionals
  Proporció de persones en risc de pobresa o exclusió social: indicador AROPE, considerant el llindar nacional de pobresa
  Proporció de persones en risc de pobresa o exclusió social: indicador AROPE, considerant el llindar autonòmic de pobresa
  Proporció de persones que viuen en llars amb carència material i social severa
  Proporció de persones que viuen en llars amb baixa intensitat de treball
 
Meta 1.4. D'ací a 2030, garantir que tots els homes i dones, en particular les persones pobres i vulnerables, tinguen els mateixos drets als recursos econòmics i accés als serveis bàsics, la propietat i el control de la terra i altres béns, l'herència, els recursos naturals, les noves tecnologies apropiades i els serveis financers, inclòs el microfinançame
 Indicador 1.4.1. Proporció de la població que viu en llars amb accés a serveis bàsics
  Proporció d'habitatges principals amb accés a aigua corrent
  Proporció d'habitatges principals que disposen de lavabo amb inodor
  Proporció d'habitatges principals que disposen de bany o dutxa
 
Meta 1.5. D'ací a 2030, fomentar la resiliència dels pobres i les persones que es troben en situacions de vulnerabilitat i reduir la seua exposició i vulnerabilitat als fenòmens extrems relacionats amb el clima i altres pertorbacions i desastres econòmics, socials i ambientals
 Indicador 1.5.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants
  Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants
 
 Indicador 1.5.2. Pèrdues econòmiques directes atribuïdes als desastres en relació amb el producte intern brut (PIB) mundial
  Indemnitzacions per danys personals, pèrdues pecuniàries i danys de béns pagades i/o aprovisionades en proporció al PIB
 
Meta 1.a. Garantir una mobilització significativa de recursos procedents de diverses fonts, inclús per mitjà de la millora de la cooperació per al desenrotllament, a fi de proporcionar mitjans suficients i previsibles als països en desenrotllament, en particular els països menys avançats, perquè implementen programes i polítiques encaminats a posar fi a la pobresa en totes les seues dimensions
 Indicador 1.a.2. Proporció de la despesa pública total que es dedica a serveis essencials (educació, salut i protecció social)
  Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques que es dedica a educació
  Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques que es dedica a salut
 
 Objectiu 2: Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l'agricultura sostenible
Meta 2.2. D'ací a 2030, posar fi a totes les formes de malnutrició, fins i tot aconseguint, a tot tardar en 2025, les metes convingudes internacionalment sobre el retard del creixement i l'emaciació dels xiquets menors de 5 anys, i abordar les necessitats de nutrició de les adolescents, les dones embarassades i lactants i les persones d'edat
 Indicador 2.2.2. Prevalença de la malnutrició (pes per a l'alçada, desviació típica > +2 o < -2 de la mitjana dels patrons de creixement infantil de l'OMS) entre els xiquets menors de 5 anys, desglossada per tipus (emaciació i sobrepés)
  Proporció de menors entre 2 i 17 anys amb obesitat, sobrepés o pes insuficient
 
Meta 2.4. D'ací a 2030, assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d'aliments i aplicar pràctiques agrícoles resilients que augmenten la productivitat i la producció, contribuïsquen al manteniment dels ecosistemes, enfortisquen la capacitat d'adaptació al canvi climàtic, els fenòmens meteorològics extrems, les sequeres, les inundacions i altres desastres, i milloren progressivament la qualitat de la terra i el sòl
 Indicador 2.4.1. Proporció de la superfície agrícola en què es practica una agricultura productiva i sostenible
  Proporció de la superfície agrícola en què es practica una agricultura productiva i sostenible
  Emissions d'amoníac de l'agricultura i ramaderia
  Emissions d'amoníac per hectàrea de l'agricultura i ramaderia
  Emissions d'amoníac de l'agricultura
  Emissions d'amoníac per hectàrea de l'agricultura
  Emissions d'amoníac de la ramaderia
  Emissions d'amoníac per hectàrea de la ramaderia
 
Meta 2.c. Adoptar mesures per a assegurar el bon funcionament dels mercats de productes bàsics alimentaris i els seus derivats i facilitar l'accés oportú a la informació sobre els mercats, fins i tot sobre les reserves d'aliments, a fi d'ajudar a limitar l'extrema volatilitat dels preus dels aliments
 Indicador 2.c.1. Indicador d'anomalies en els preus dels aliments
  Índex de preus dels aliments
  Índex de preus del pa i els cereals
 
 Objectiu 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar de tots a totes les edats
Meta 3.1. D'ací a 2030, reduir la taxa mundial de mortalitat materna a menys de 70 per cada 100.000 nascuts vius
 Indicador 3.1.1. Taxa de mortalitat materna
  Taxa de mortalitat materna
 
 Indicador 3.1.2. Proporció de parts atesos per personal sanitari especialitzat
  Proporció de parts atesos per personal sanitari especialitzat
 
Meta 3.2 D'ací a 2030, posar fi a les morts evitables de nounats i de xiquets menors de 5 anys, aconseguint que tots els països intenten reduir la mortalitat neonatal almenys a 12 per cada 1.000 nascuts vius i la mortalitat dels xiquets menors de 5 anys almenys a 25 per cada 1.000 nascuts vius
 Indicador 3.2.1 Taxa de mortalitat de xiquets menors de 5 anys
  Taxa de mortalitat de menors de 5 anys
 
 Indicador 3.2.2 Taxa de mortalitat neonatal
  Taxa de mortalitat neonatal
 
Meta 3.3. D'ací a 2030, posar fi a les epidèmies de la SIDA, la tuberculosi, la malària i les malalties tropicals desateses i combatre l'hepatitis, les malalties transmeses per l'aigua i altres malalties transmissibles
 Indicador 3.3.1. Nombre de noves infeccions pel VIH per cada 1.000 habitants no infectats, desglossat per sexe, edat i poblacions clau
  Incidència dels nous diagnòstics de VIH
  Incidència dels nous diagnòstics de VIH en els homes
  Incidència dels nous diagnòstics de VIH en les dones
 
 Indicador 3.3.2. Incidència de la tuberculosi per cada 100.000 habitants
  Incidència de la tuberculosi
  Incidència de la tuberculosi en els homes
  Incidència de la tuberculosi en les dones
 
 Indicador 3.3.3. Incidència de la malària per cada 1.000 habitants
  Incidència de la malària
  Incidència de la malària en els homes
  Incidència de la malària en les dones
 
 Indicador 3.3.4. Incidència de l'hepatitis B per cada 100.000 habitants
  Incidència de l'hepatitis B
  Incidència de l'hepatitis B en els homes
  Incidència de l'hepatitis B en les dones
 
Meta 3.4 D'ací a 2030, reduir en un terç la mortalitat prematura per malalties no transmissibles mitjançant la seua prevenció i tractament, i promoure la salut mental i el benestar
 Indicador 3.4.1. Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties cardiovasculars, el càncer, la diabetis o les malalties respiratòries cròniques
  Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties cardiovasculars
  Taxa de mortalitat atribuïda al càncer
  Taxa de mortalitat atribuïda a la diabetis
  Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties respiratòries cròniques
 
 Indicador 3.4.2 Taxa de mortalitat per suïcidi
  Taxa de mortalitat per suïcidi
 
Meta 3.5. Enfortir la prevenció i el tractament de l'abús de substàncies addictives, inclòs l'ús indegut d'estupefaents i el consum nociu d'alcohol
 Indicador 3.5.1. Cobertura dels tractaments (farmacològics i psicosocials i serveis de rehabilitació i posttractament) de trastorns per abús de substàncies addictives
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals per cada 100.000 habitants
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals d'homes per cada 100.000 homes
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals de dones per cada 100.000 dones
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol per cada 100.000 habitants
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol d'homes per cada 100.000 homes
  Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol de dones per cada 100.000 dones
 
 Indicador 3.5.2 Consum nociu d'alcohol per capita (a partir dels 15 anys d'edat) durant un any civil en litres d'alcohol pur
  Consum anual d'alcohol registrat en litres d'alcohol pur per persona de 15 i més anys
 
Meta 3.6 D'ací a 2030, reduir a la meitat el numere de morts i lesions causades per accidents de trànsit en el món
 Indicador 3.6.1 Taxa de mortalitat per lesions degudes a accidents de trànsit
  Taxa de mortalitat per lesions degudes a accidents de trànsit
 
Meta 3.7. D'ací a 2030, garantir l'accés universal als serveis de salut sexual i reproductiva, inclosos els de planificació familiar, informació i educació, i la integració de la salut reproductiva en les estratègies i els programes nacionals
 Indicador 3.7.1. Percentatge de dones en edat de procrear (de 15 a 49 anys) que practiquen la planificació familiar amb mètodes moderns
  Proporció de dones entre 18 i 49 anys, casades amb un home o amb parella masculina, que cobreixen les seues necessitats de planificació familiar amb mètodes moderns
 
 Indicador 3.7.2. Taxa de fecunditat de les adolescents (entre 10 i 14 anys i entre 15 i 19 anys) per cada 1000 dones d'aqueix grup d'edat
  Taxa de fecunditat de les adolescents entre 10 i 14 anys per cada 1.000 dones d'aqueix grup d'edat
  Taxa de fecunditat de les adolescents entre 15 i 19 anys per cada 1.000 dones d'aqueix grup d'edat
 
Meta 3.8. Aconseguir la cobertura sanitària universal, inclosa la protecció contra els riscos financers, l'accés a serveis de salut essencials de qualitat i l'accés a medicaments i vacunes innocus, eficaces, assequibles i de qualitat per a tots
 Indicador 3.8.1. Cobertura dels serveis de salut essencials
  Proporció de persones de 16 i més anys amb necessitat insatisfeta d'atenció mèdica
  Proporció de persones de 16 anys i més amb estat de salut percebut bo o molt bo
 
 Indicador 3.8.2. Proporció de la població amb grans despeses sanitàries per llar com a percentatge del total de despeses o ingressos de les llars
  Proporció de persones que viuen en llars amb grans despeses sanitàries, superiors al 10% de la despesa total de la llar
 
Meta 3.9. D'ací a 2030, reduir considerablement el nombre de morts i malalties causades per productes químics perillosos i per la pol·lució i contaminació de l'aire, l'aigua i el sòl
 Indicador 3.9.3. Taxa de mortalitat atribuïda a intoxicacions involuntàries
  Taxa de mortalitat atribuïda a intoxicacions involuntàries
 
Meta 3.a. Enfortir l'aplicació del Conveni Marc de l'Organització Mundial de la Salut per al Control del Tabac en tots els països, segons siga procedent
 Indicador 3.a.1. Prevalença del consum actual de tabac a partir dels 15 anys d'edat (edats ajustades)
  Proporció de persones de 15 i més anys que fumen diàriament
 
Meta 3.b. Donar suport a les activitats de recerca i desenvolupament de vacunes i medicaments contra les malalties transmissibles i no transmissibles que afecten primordialment els països en desenvolupament i facilitar l'accés a medicaments i vacunes essencials assequibles de conformitat amb la Declaració relativa a l'Acord sobre els Aspectes dels Drets de Propietat Intel·lectual Relacionats amb el Comerç i la Salut Pública, en la qual s'afirma el dret dels països en desenvolupament a utilitzar al màxim les disposicions de l'Acord sobre els Aspectes dels Drets de Propietat Intel·lectual Relacionats amb el Comerç respecte a la flexibilitat per a protegir la salut pública i, en particular, proporcionar accés als medicaments per a tots
 Indicador 3.b.1. Proporció de la població immunitzada amb totes les vacunes incloses en cada programa nacional
  Cobertura de vacunació de record contra diftèria, tètanus i tos ferina en la població infantil
  Cobertura de vacunació de record contra pneumococ en la població infantil
  Cobertura de vacunació de segona dosi contra pallola, rubèola i parotiditis en la població infantil
  Cobertura de vacunació de segona dosi contra papil·loma humà en les adolescents
 
Meta 3.c. Augmentar considerablement el finançament de la salut i la contractació, el perfeccionament, la capacitació i la retenció del personal sanitari als països en desenvolupament, especialment als països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament
 Indicador 3.c.1. Densitat i distribució del personal sanitari
  Nombre de persones col·legiades en medicina per cada 10.000 habitants
  Nombre de persones col·legiades en infermeria per cada 10.000 habitants
  Nombre de persones col·legiades en odontologia i estomatologia per cada 10.000 habitants
  Nombre de persones col·legiades en farmàcia per cada 10.000 habitants
 
 Objectiu 4: Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots
Meta 4.1. D'ací al 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets acaben l'ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuït, equitatiu i de qualitat, i ha de produir resultats d'aprenentatge pertinents i efectius
 Indicador 4.1.1. Proporció de xiquets, xiquetes i adolescents que, a ) en els cursos segon i tercer, b ) al final de l'ensenyament primari i c ) al final de l'ensenyament secundari inferior, han aconseguit almenys un nivell mínim de competència en i ) lectura i ii ) matemàtiques, desglossada per sexe
  Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
  Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
  Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura
  Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
  Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
  Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques
 
 4.1.2. Índex de finalització (ensenyament primari, primer cicle d'ensenyament secundari i segon cicle d'ensenyament secundari)
  Proporció de persones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari
  Proporció d'homes entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari
  Proporció de dones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari
  Proporció de persones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari
  Proporció d'homes entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari
  Proporció de dones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari
 
Meta 4.2. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets tinguen accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, a fi que estiguen preparats per a l'ensenyament primari
 Indicador 4.2.2. Taxa de participació en l'aprenentatge organitzat (un any abans de l'edat oficial d'ingrés en l'ensenyament primari), desglossada per sexe
  Taxa neta d'escolarització als 5 anys
  Taxa neta d'escolarització dels xiquets de 5 anys
  Taxa neta d'escolarització de les xiquetes de 5 anys
 
Meta 4.3. D'ací a 2030, assegurar l'accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa l'ensenyament universitari
 Indicador 4.3.1. Taxa de participació dels joves i adults en l'ensenyament i formació acadèmica i no acadèmica en els últims 12 mesos, desglossada per sexe
  Proporció de persones entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
  Proporció de persones entre 25 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
  Proporció de persones entre 15 i 24 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
  Proporció de persones entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 
Meta 4.4. D'ací a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria
 Indicador 4.4.1. Proporció de joves i adults amb competències en tecnologia de la informació i les comunicacions (TIC), desglossada per tipus de competència tècnica
  Proporció de persones entre 16 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos
  Proporció de persones entre 16 i 24 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos
  Proporció de persones entre 25 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos
 
Meta 4.5. D'ací a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i assegurar l'accés igualitari a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els xiquets en situacions de vulnerabilitat
 Indicador 4.5.1. Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es dispose de dades) per a tots els indicadors educatius d'aquesta llista que puguen desglossar-se
  Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
  Índex de paritat entre persones pertanyents a llars que es troben en el nivell d'ingressos inferior i superior de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
  Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos
  Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
  Índex de paritat entre persones residents en municipis de 10.000 o menys habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes
 
Meta 4.6. D'ací a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguen alfabetitzats i tinguen nocions elementals d'aritmètica
 Indicador 4.6.1. Proporció de la població en un grup d'edat determinat que ha aconseguit almenys un nivell fix de competència funcional en a) alfabetització i b) nocions elementals d'aritmètica, desglossada per sexe
  Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
  Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
  Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora
  Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques
  Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques
  Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques
 
Meta 4.a. Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguen en compte les necessitats dels xiquets i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que oferisquen entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots
 Indicador 4.a.1. Proporció d'escoles que ofereixen serveis bàsics, desglossada per tipus de servei
  Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a electricitat
  Proporció d'aules habituals de classe amb connexió a Internet en centres educatius no universitaris
  Alumnat mitjà per ordinador destinat a tasques d'ensenyament i aprenentatge en centres educatius no universitaris
  Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a subministrament bàsic d'aigua potable
  Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions de sanejament bàsiques separades per sexe
  Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions bàsiques per al llavat de mans
 
Meta 4.c. D'ací a 2030, augmentar considerablement l'oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament
 Indicador 4.c.1. Proporció de docents amb les qualificacions mínimes requerides, desglossada per nivell educatiu
  Proporció del professorat d'educació preescolar que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
  Proporció del professorat d'educació primària que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
  Proporció del professorat d'educació secundària inferior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
  Proporció del professorat d'educació secundària superior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu
 
 Objectiu 5: Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i xiquetes a totes les dones i les xiquetes
Meta 5.1. Posar fi a totes les formes de discriminació contra totes les dones i les xiquetes per tot el món
 Indicador 5.1.1. Determinar si hi ha marcs jurídics o no per a promoure, fer complir i supervisar la igualtat i la no discriminació per motius de sexe
  Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: marc legal global i vida pública
  Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: violència contra la dona
  Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: ocupació i subsidis econòmics
  Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: matrimoni i família
 
Meta 5.3. Eliminar totes les pràctiques nocives, com ara el matrimoni infantil, precoç i forçat, i la mutilació genital femenina
 Indicador 5.3.1. Proporció de dones d'entre 20 i 24 anys que estaven casades o mantenien una unió estable abans de complir els 15 anys i abans de complir els 18 anys
  Proporció de dones de 16 i 17 anys que han contret matrimoni amb un home
 
Meta 5.4. Reconéixer i valorar les cures i el treball domèstic no remunerats mitjançant serveis públics, infraestructures i polítiques de protecció social, i promovent la responsabilitat compartida en la llar i la família, segons siga procedent en cada país
 Indicador 5.4.1. Proporció de temps dedicat al treball domèstic i assistencial no remunerat, desglossada per sexe, edat i ubicació
  Temps dedicat a la llar i família en un dia mitjà
  Temps dedicat pels homes a la llar i família en un dia mitjà
  Temps dedicat per les dones a la llar i família en un dia mitjà
 
Meta 5.5. Assegurar la participació plena i efectiva de les dones i la igualtat d'oportunitats de lideratge a tots els nivells decisoris en la vida política, econòmica i pública
 Indicador 5.5.1. Proporció d'escons ocupats per dones en a) els parlaments nacionals i b) els governs locals
  Proporció d'escons ocupats per dones en els parlaments autonòmics
  Proporció de conselleries ocupades per dones en els governs autonòmics
  Proporció d'alcaldies ocupades per dones en els governs locals
  Proporció de regidories ocupades per dones en els governs locals
 
 Indicador 5.5.2. Proporció de dones en càrrecs directius
  Proporció de dones en càrrecs directius
  Proporció de dones en alta direcció
  Proporció de dones empresàries
 
Meta 5.a. Emprendre reformes que atorguen a les dones igualtat de drets als recursos econòmics, així com accés a la propietat i al control de la terra i altres tipus de béns, els serveis financers, l'herència i els recursos naturals, de conformitat amb les lleis nacionals
 Indicador 5.a.1a. Proporció del total de la població agrícola amb drets de propietat o drets segurs sobre terres agrícoles, desglossada per sexe
  Proporció de titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de persones treballadores en l'agricultura
  Proporció d'homes titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total d'homes treballadors en l'agricultura
  Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de dones treballadores en l'agricultura
 
 Indicador 5.a.1b. Proporció de dones entre els propietaris o els titulars de drets sobre terres agrícoles, desglossada per tipus de tinença
  Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles
  Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles en propietat, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles en propietat
  Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles en arrendament, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles en arrendament
 
 Indicador 5.a.2. Proporció de països l'ordenament jurídic dels quals (inclòs el dret consuetudinari) garantix la igualtat de drets de la dona a la propietat o el control de les terres
  Grau en què el marc jurídic garantix la igualtat de drets de la dona a la propietat o el control de terres
 
Meta 5.b. Millorar l'ús de la tecnologia instrumental, en particular la tecnologia de la informació i les comunicacions, per a promoure l'apoderament de les dones
 Indicador 5.b.1 Proporció de persones que posseeixen un telèfon mòbil, desglossada per sexe
  Proporció de persones d'entre 16 i 74 anys que han utilitzat el mòbil en els últims tres mesos
  Proporció d'homes entre 16 i 74 anys que han usat el mòbil en els últims tres mesos
  Proporció de dones entre 16 i 74 anys que han usat el mòbil en els últims tres mesos
 
 Objectiu 6: Garantir la disponibilitat i la gestió sostenible de l'aigua i el sanejament per a tots
Meta 6.1. D'ací a 2030, aconseguir l'accés universal i equitatiu a l'aigua potable a un preu assequible per a tots
 Indicador 6.1.1. Proporció de la població que utilitza serveis de subministrament d'aigua potable gestionats sense riscos
  Proporció de persones que reben subministrament d'aigua amb cobertura del Sistema Nacional d'Aigües de Consum
 
Meta 6.b. Secundar i enfortir la participació de les comunitats locals en la millora de la gestió de l'aigua i el sanejament
 Indicador 6.b.1. Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió de l'aigua i el sanejament
  Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió i el sanejament d'aigües de consum
  Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió d'aigües de bany
 
 Objectiu 7: Garantir l'accés a una energia assequible, fiable, sostenible i moderna per a tots
Meta 7.2. D'ací a 2030, augmentar considerablement la proporció d'energia renovable en el conjunt de fonts energètiques
 Indicador 7.2.1. Proporció de l'energia renovable en el consum final total d'energia
  Proporció d'energies renovables en la producció d'energia elèctrica
 
Meta 7.3. D'ací a 2030, duplicar la taxa mundial de millora de l'eficiència energètica
 Indicador 7.3.1. Intensitat energètica mesura en funció de l'energia primària i el producte intern brut (PIB)
  Consum d'energia elèctrica per unitat de PIB
 
 Objectiu 8: Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots
Meta 8.1. Mantindre el creixement econòmic per càpita de conformitat amb les circumstàncies nacionals i, en particular, un creixement del producte intern brut d'almenys el 7% anual als països menys avançats
 Indicador 8.1.1 Taxa de creixement anual del PIB real per càpita
  Taxa de creixement anual del PIB real per capita
 
Meta 8.2. Aconseguir nivells més elevats de productivitat econòmica mitjançant la diversificació, la modernització tecnològica i la innovació, entre altres coses centrant-se en els sectors amb gran valor afegit i un ús intensiu de la mà d'obra
 Indicador 8.2.1 Taxa de creixement anual del PIB real per persona ocupada
  Taxa de creixement anual del PIB real per persona ocupada
  Taxa de creixement anual del PIB real per hora treballada
 
Meta 8.5. D'ací a 2030, aconseguir l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a totes les dones i els homes, inclosos els joves i les persones amb discapacitat, així com la igualtat de remuneració per treball d'igual valor
 Indicador 8.5.1. Ingrés mitjà per hora dels empleats i empleades, desglossat per sexe, edat, ocupació i persones amb discapacitat
  Ingrés mitjà per hora de treball
  Ingrés mitjà per hora de treball dels homes
  Ingrés mitjà per hora de treball de les dones
  Ingrés mitjà per hora de treball de les persones amb discapacitat
  Ingrés mitjà per hora de treball de les persones sense discapacitat
 
 Indicador 8.5.2. Taxa de desocupació, desglossada per sexe, edat i persones amb discapacitat
  Taxa de desocupació
  Taxa de desocupació dels homes
  Taxa de desocupació de les dones
  Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys
  Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys amb discapacitat
  Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys sense discapacitat
 
Meta 8.6. D'ací a 2020, reduir considerablement la proporció de joves que no estan ocupats i no cursen estudis ni reben capacitació
 Indicador 8.6.1. Proporció de joves (entre 15 i 24 anys) que no cursen estudis, no estan ocupats ni reben capacitació
  Proporció de joves entre 15 i 24 anys que no cursen estudis, no estan ocupats ni reben formació
 
Meta 8.9. D'ací a 2030, elaborar i posar en pràctica polítiques encaminades a promoure un turisme sostenible que cree llocs de treball i promoga la cultura i els productes locals
 Indicador 8.9.1. PIB generat directament pel turisme en proporció al PIB total i a la taxa de creixement
  Pernoctacions de turistes per habitant
  Pernoctacions de turistes no residents per habitant
  Proporció de pernoctacions de turistes en els dos mesos de màxima ocupació sobre el total de pernoctacions de turistes
  Proporció de pernoctacions de turistes no residents en els dos mesos de màxima ocupació sobre el total de pernoctacions de turistes no residents
  Proporció de la despesa en viatges culturals sobre la despesa en viatges per oci, esbarjo i vacances
  Proporció de la despesa en viatges culturals sobre la despesa total en viatges
  Proporció de persones ocupades en el sector cultural sobre el total de persones ocupades
  Proporció d'homes ocupats en el sector cultural sobre el total d'homes ocupats
  Proporció de dones ocupades en el sector cultural sobre el total de dones ocupades
 
Meta 8.10. Enfortir la capacitat de les institucions financeres nacionals per a fomentar i ampliar l'accés als serveis bancaris, financers i d'assegurances per a tots
 Indicador 8.10.1. a) Nombre de sucursals de bancs comercials per cada 100.000 adults i b) nombre de caixers automàtics per cada 100.000 adults
  Nombre de sucursals de bancs comercials per cada 100.000 habitants de 15 i més anys
 
 Indicador 8.10.2. Proporció d'adults (a partir de 15 anys d'edat) que tenen un compte en un banc o una altra institució financera o un proveïdor de serveis de diners mòbils
  Proporció de persones entre 18 i 79 anys que tenen un compte corrent
 
Meta 8.b. D'ací a 2020, desenvolupar i posar en marxa una estratègia mundial per a l'ús dels joves i aplicar el Pacte Mundial per a l'Ús de l'Organització Internacional del Treball
 Indicador 8.b.1. Existència d'una estratègia nacional organitzada i en marxa per a l'ús dels joves, com a estratègia independent o com a part d'una estratègia nacional d'ocupació
  Despesa de les administracions públiques autonòmiques en foment de l'ocupació
  Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques en foment de l'ocupació
 
 Objectiu 9: Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació
Meta 9.2. Promoure una industrialització inclusiva i sostenible i, d'ací a 2030, augmentar significativament la contribució de la indústria a l'ocupació i al producte intern brut, d'acord amb les circumstàncies nacionals, i duplicar aqueixa contribució als països menys avançats
 Indicador 9.2.1. Valor afegit del sector manufacturer en proporció al PIB i per càpita
  Valor afegit del sector manufacturer en proporció al PIB
  Valor afegit del sector manufacturer per càpita
 
 Indicador 9.2.2. Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total
  Proporció de persones ocupades en el sector manufacturer
  Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total (persones ocupades)
  Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total (hores treballades)
 
Meta 9.3. Augmentar l'accés de les xicotetes indústries i altres empreses, particularment als països en desenvolupament, als serveis financers, inclosos crèdits assequibles, i la seua integració en les cadenes de valor i els mercats
 Indicador 9.3.1. Proporció del valor afegit total del sector industrial corresponent a les xicotetes indústries
  Proporció del valor afegit total del sector manufacturer corresponent a les xicotetes empreses
 
Meta 9.4. D'ací a 2030, modernitzar la infraestructura i reconvertir les indústries perquè siguen sostenibles, utilitzant els recursos amb major eficàcia i promovent l'adopció de tecnologies i processos industrials nets i ambientalment racionals, i aconseguint que tots els països prenguen mesures d'acord amb les seues capacitats respectives
 Indicador 9.4.1. Emissions de CO2 per unitat de valor afegit
  Emissions de CO2 de les unitats residents per unitat de PIB
  Emissions de CO2 de les unitats residents per unitat de valor afegit del sector manufacturer
  Emissions de PM2,5 per unitat de valor afegit del sector manufacturer
  Emissions de PM10 per unitat de valor afegit del sector manufacturer
  Emissions de de CO2 respecte a l'any 1990
  Emissions de de CO2 respecte a l'any 2005
 
Meta 9.5. Augmentar la investigació científica i millorar la capacitat tecnològica dels sectors industrials de tots els països, en particular els països en desenvolupament, entre altres coses fomentant la innovació i augmentant considerablement, d'ací a 2030, el nombre de persones que treballen en recerca i desenvolupament per milió d'habitants i les despeses dels sectors públic i privat en recerca i desenvolupament
 Indicador 9.5.1. Despeses en recerca i desenvolupament en proporció al PIB
  Despeses en investigació i desenvolupament en proporció al PIB
 
 Indicador 9.5.2. Nombre d'investigadors (en equivalent a temps complet) per cada milió d'habitants
  Nombre de persones investigadores (en equivalent a temps complet) per cada milió d'habitants
 
Meta 9.b. Donar suport al desenvolupament de tecnologies, la investigació i la innovació nacionals als països en desenvolupament, fins i tot garantint un entorn normatiu propici a la diversificació industrial i l'addició de valor als productes bàsics, entre altres coses
 Indicador 9.b.1. Proporció del valor afegit per la indústria de tecnologia mitjana i alta en el valor afegit total
  Proporció del valor afegit total del sector manufacturer corresponent a les activitats de mitjana-alta i alta tecnologia
 
Meta 9.c. Augmentar significativament l'accés a la tecnologia de la informació i les comunicacions i esforçar-se per proporcionar accés universal i assequible a Internet als països menys avançats d'ací a 2020
 Indicador 9.c.1. Proporció de la població amb cobertura de xarxa mòbil, desglossada per tecnologia
  Proporció de llars cobertes amb xarxes mòbils 3,5G
  Proporció de llars cobertes amb xarxes mòbils 4G
 
 Objectiu 10: Reduir la desigualtat en els països i entre els països
Meta 10.1. D'ací a 2030, aconseguir progressivament i mantindre el creixement dels ingressos del 40% més pobre de la població a una taxa superior a la mitjana nacional
 Indicador 10.1.1. Taxes de creixement per càpita de les despeses o ingressos de les llars del 40% més pobre de la població i la població total
  Taxa de creixement per capita de les despeses de les llars del 40% més pobre de la població
  Taxa de creixement per capita de les despeses de les llars de la població total
  Taxa de creixement per capita dels ingressos de les llars del 40% més pobre de la població
  Taxa de creixement per capita dels ingressos de les llars de la població total
 
Meta 10.2. D'ací a 2030, potenciar i promoure la inclusió social, econòmica i política de totes les persones, independentment de la seua edat, sexe, discapacitat, raça, ètnia, origen, religió o situació econòmica o una altra condició
 Indicador 10.2.1. Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, desglossada per sexe, edat i persones amb discapacitat
  Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, considerant la mitjana nacional
  Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, considerant la mitjana autonòmica
 
Meta 10.4. Adoptar polítiques, especialment fiscals, salarials i de protecció social, i aconseguir progressivament una major igualtat
 Indicador 10.4.1. Proporció del PIB generada pel treball
  Proporció del PIB generada pel treball assalariat
 
Meta 10.7. Facilitar la migració i la mobilitat ordenades, segures, regulars i responsables de les persones, fins i tot mitjançant l'aplicació de polítiques migratòries planificades i ben gestionades
 Indicador 10.7.4. Proporció de la població integrada per refugiats, desglossada per país d'origen
  Nombre de persones refugiades per cada 100.000 habitants
 
 Objectiu 11: Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguen inclusius, segurs, resilients i sostenibles
Meta 11.1. D'ací a 2030, assegurar l'accés de totes les persones a habitatges i serveis bàsics adequats, assegurances i assequibles i millorar els barris marginals
 Indicador 11.1.1. Proporció de la població urbana que viu en barris marginals, assentaments informals o habitatges inadequats
  Proporció de persones que viuen en llars amb determinades deficiències en l'habitatge
  Proporció de persones que en el seu habitatge pateixen problemes de sorolls procedents del veïnat o de l'exterior
 
Meta 11.3. D'ací al 2030, augmentar la urbanització inclusiva i sostenible i la capacitat per a la planificació i la gestió participatives, integrades i sostenibles dels assentaments humans en tots els països
 Indicador 11.3.2. Proporció de ciutats que compten amb una estructura de participació directa de la societat civil en la planificació i la gestió urbana i funcionen amb regularitat i democràticament
  Proporció de ciutats que compten amb una estructura de participació directa de la societat civil en la planificació i la gestió urbana i funcionen amb regularitat i democràticament
 
Meta 11.4 Redoblar els esforços per a protegir i salvaguardar el patrimoni cultural i natural del món
 Indicador 11.4.1. Total de despeses (públiques i privades) per càpita destinades a la preservació, protecció i conservació de tot el patrimoni cultural i natural, desglossat per tipus de patrimoni (cultural, natural, mixt i reconegut pel Centre del Patrimoni Mundial), nivell de govern (nacional, regional i local o municipal), tipus de despeses (despeses de funcionament o inversions) i tipus de finançament privat (donacions en espècie, finançament procedent del sector privat sense fins de lucre i patrocini)
  Despesa per càpita de les administracions públiques autonòmiques i locals en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural
  Despesa per càpita de les administracions públiques autonòmiques en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural
  Despesa per càpita de les administracions públiques locals en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural
 
Meta 11.5. D'ací a 2030, reduir significativament el nombre de morts causades pels desastres, inclosos els relacionats amb l'aigua, i de persones afectades per ells, i reduir considerablement les pèrdues econòmiques directes provocades pels desastres en comparació amb el producte intern brut mundial, posant l'accent principalment en la protecció dels pobres i les persones en situacions de vulnerabilitat
 Indicador 11.5.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 persones
  Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants
 
 Indicador 11.5.2. Pèrdues econòmiques directes en relació amb el PIB mundial, danys en la infraestructura essencial i nombre d'interrupcions dels serveis bàsics atribuïts a desastres
  Indemnitzacions per danys personals, pèrdues pecuniàries i danys de béns pagades i/o aprovisionades en proporció al PIB
 
Meta 11.6 D'ací a 2030, reduir l'impacte ambiental negatiu per càpita de les ciutats, fins i tot prestant especial atenció a la qualitat de l'aire i la gestió de les deixalles municipals i d'un altre tipus
 Indicador 11.6.1. Proporció de residus sòlids municipals recollits i administrats en instal·lacions controlades respecte al total de residus municipals generats, desglossada per ciutat
  Residus urbans recollits per capita
  Proporció de residus municipals incinerats en relació al total de residus municipals generats i tractats
  Proporció de residus municipals abocats en relació al total de residus municipals generats i tractats
  Proporció de residus municipals reciclats en relació al total de residus municipals generats i tractats
 
 Indicador 11.6.2. Nivells mitjans anuals de partícules fines en suspensió (per exemple, PM2.5 i PM10) a les ciutats (ponderats segons la població)
  Nivell mitjà de PM10 a les ciutats ponderat segons la població
  Nivell mitjà de PM2,5 a les ciutats ponderat segons la població
 
Meta 11.a. Donar suport als vincles econòmics, socials i ambientals positius entre les zones urbanes, periurbanes i rurals per a enfortir la planificació del desenvolupament nacional i regional
 Indicador 11.a.1. Nombre de països que tenen polítiques urbanes nacionals o plans de desenvolupament regionals que a ) responen a la dinàmica de la població, b ) garantixen un desenvolupament territorial equilibrat i c ) augmenten el marge fiscal local
  Proporció de la població resident en municipis que disposen d'un pla general o normes subsidiàries de planejament urbanístic
 
 Objectiu 12: Garantir modalitats de consum i producció sostenibles
Meta 12.1. Aplicar el Marc Decennal de Programes sobre Modalitats de Consum i Producció Sostenibles, amb la participació de tots els països i sota el lideratge dels països desenvolupats, tenint en compte el grau de desenvolupament i les capacitats dels països en desenvolupament
 Indicador 12.1.1. Nombre de països que elaboren, adopten o apliquen instruments de política destinats a donar suport a la transició cap a modalitats de consum i producció sostenibles
  S'elabora, adopta o aplica instruments de política destinats a donar suport a la transició cap a modalitats de consum i producció sostenibles
 
Meta 12.5. D'ací a 2030, reduir considerablement la generació de deixalles mitjançant activitats de prevenció, reducció, reciclatge i reutilització
 Indicador 12.5.1. Taxa nacional de reciclatge, en tones de material reciclat
  Proporció de residus municipals reciclats en relació al total de residus municipals generats i tractats
 
Meta 12.6. Animar les empreses, especialment les grans empreses i les empreses transnacionals, a adoptar pràctiques sostenibles i incorporar informació sobre la sostenibilitat en el seu cicle de presentació d'informes
 Indicador 12.6.1. Nombre d'empreses que publiquen informes sobre sostenibilitat
  Nombre de llicències d'etiqueta ecològica europea
  Nombre d'organitzacions amb Sistema comunitari de gestió i auditoria mediambiental
 
 Objectiu 13: Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes
Meta 13.1. Enfortir la resiliència i la capacitat d'adaptació als riscos relacionats amb el clima i els desastres naturals en tots els països
 Indicador 13.1.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 persones
  Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants
 
Meta 13.2. Incorporar mesures relatives al canvi climàtic en les polítiques, estratègies i plans nacionals
 Indicador 13.2.2. Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle per any
  Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle de les unitats residents per unitat de PIB
  Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle de les unitats residents per capita
  Emissions de gasos d'ffecte d'hivernacle respecte a l'any 1990
  Emissions de gasos d'efecte d'hivernacle respecte a l'any 2005
 
 Objectiu 15: Protegir, restablir i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra la desertificació, detindre i invertir la degradació de les terres i detindre la pèrdua de biodiversitat
Meta 15.1. D'ací a 2020, assegurar la conservació, el restabliment i l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres i els ecosistemes interiors d'aigua dolça i els seus serveis, en particular els boscos, els aiguamolls, les muntanyes i les zones àrides, d'acord amb les obligacions contretes en virtut d'acords internacionals
 Indicador 15.1.1. Superfície forestal com a percentatge de la superfície total
  Superfície de bosc en proporció a la superfície total
 
Meta 15.2. D'ací a 2020, promoure la posada en pràctica de la gestió sostenible de tots els tipus de boscos, detindre la desforestació, recuperar els boscos degradats i augmentar considerablement el repoblament i la reforestació a nivell mundial
 Indicador 15.2.1. Avanços cap a la gestió forestal sostenible
  Superfície forestal amb instruments de gestió sostenible vigents
  Proporció de la superfície forestal amb instruments de gestió sostenible vigents
 
Meta 15.8. D'ací al 2020, adoptar mesures per a previndre la introducció d'espècies exòtiques invasores i reduir significativament els seus efectes en els ecosistemes terrestres i aquàtics, i controlar o erradicar les espècies prioritàries
 Indicador 15.8.1. Proporció de països que han aprovat la legislació nacional pertinent i han destinat recursos suficients per a la prevenció o el control de lesespècies exòtiques invasores
  Es disposa de legislació pertinent i es destinen recursos per a la prevenció o el control de les espècies exòtiques invasores
 
 Objectiu 16: Promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible, facilitar l'accés a la justícia per a tots i construir a tots els nivells institucions eficaces i inclusives que rendisquen comptes
Meta 16.1. Reduir significativament totes les formes de violència i les corresponents taxes de mortalitat a tot el món
 Indicador 16.1.4. Proporció de la població que se sent segura en caminar sola en la seua zona de residència
  Proporció de persones de 16 anys i més que se senten segures en caminar soles en la seua zona de residència
  Proporció de persones que viuen en una zona amb problemes de delinqüència o vandalisme
 
Meta 16.2. Posar fi al maltractament, l'explotació, el tràfic i totes les formes de violència i tortura contra els xiquets
 Indicador 16.2.2. Nombre de víctimes del tràfic de persones per cada 100.000 habitants, desglossat per sexe, edat i tipus d'explotació
  Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per cada 100.000 habitants
  Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a explotació sexual per cada 100.000 habitants
  Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a explotació laboral per cada 100.000 habitants
  Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a l'obtenció d'òrgans per cada 100.000 habitants
  Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a altres fins (matrimonis forçats, criminalitat forçada o mendicitat) per cada 100.000 habitants
 
Meta 16.3. Promoure l'estat de dret en els plans nacional i internacional i garantir la igualtat d'accés a la justícia per a tots/td>
 Indicador 16.3.2. Proporció de detinguts que no han sigut condemnats en el conjunt de la població reclusa total
  Proporció de persones detingudes que no han sigut condemnades respecte al total de persones recluses
 
Meta 16.6. Crear a tots els nivells institucions eficaces i transparents que reten comptes
 Indicador 16.6.1. Despeses primàries del Govern en proporció al pressupost aprovat originalment, desglossats per sector (o per codis pressupostaris o elements similars)
  Despesa liquidada en proporció a la despesa inicial dels pressupostos de les administracions públiques autonòmiques
  Despesa liquidada en proporció a la despesa inicial dels pressupostos de les administracions públiques locals
 
 Indicador 16.6.2. Proporció de la població que se sent satisfeta amb la seua última experiència dels serveis públics
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'ensenyament
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'assistència sanitària
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de gestió de pensions
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'administració de justícia
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de seguretat ciutadana
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de serveis socials
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de transport públic
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'obres públiques
  Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'ajuda a persones dependents
 
Meta 16.7. Garantir l'adopció en tots els nivells de decisions inclusives, participatives i representatives que responguen a les necessitats
 Indicador 16.7.1. Proporcions de places en les institucions nacionals i locals, entre elles: a) les assemblees legislatives, b) l'administració pública i c) el poder judicial, en comparació amb la distribució nacional, desglossades per sexe, edat, persones amb discapacitat i grups de població
  Ràtio de la proporció de dones en el sector públic respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en el sector públic estatal respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en les Forces Armades respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en l'Administració de Justícia de l'Estat respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en el sector públic autonòmic respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en l'Administració de Justícia Autonòmica respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en els centres educatius no universitaris autonòmics respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en les institucions sanitàries autonòmiques respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en el sector públic local respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones als ajuntaments respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en les diputacions, capítols i consells insulars respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
  Ràtio de la proporció de dones en les universitats respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys
 
Meta 16.9. D'ací a 2030, proporcionar accés a una identitat jurídica per a tots, en particular mitjançant el registre de naixements
 Indicador 16.9.1. Proporció de xiquets menors de 5 anys el naixement dels quals s'ha registrat davant d'una autoritat civil, desglossat per edat
  Proporció de menors de 5 anys el naixement dels quals s'ha registrat davant d'una autoritat civil
 
 Objectiu 17: Enfortir els mitjans d'implementació i revitalitzar l'Aliança Mundial per al Desenvolupament Sostenible
Meta 17.1. Enfortir la mobilització de recursos interns, fins i tot mitjançant la prestació de suport internacional als països en desenvolupament, amb la finalitat de millorar la capacitat nacional per a recaptar ingressos fiscals i d'una altra índole
 Indicador 17.1.1 Total d'ingressos de les Administracions Públiques Autonòmiques i Locals en proporció al PIB
  Total d'ingressos de les administracions públiques autonòmiques i locals en proporció al PIB
 
 Indicador 17.1.2. Proporció del pressupost nacional finançat per impostos interns
  Proporció dels ingressos no financers de les administracions públiques autonòmiques i locals provinents
  Proporció dels ingressos de les administracions públiques autonòmiques i locals provinents d'impostos
 
Meta 17.3. Mobilitzar recursos financers addicionals de múltiples fonts per als països en desenvolupament
 Indicador 17.3.1. Inversió estrangera directa, assistència oficial per al desenvolupament i cooperació Sud-Sud com a proporció de l'ingrés nacional brut
  Inversió directa neta als països receptors d'Ajuda Oficial al Desenvolupament
  Ajuda Oficial al Desenvolupament neta de les administracions públiques autonòmiques i locals
  Inversió directa neta als països receptors d'Ajuda Oficial al Desenvolupament en proporció al PIB
  Ajuda Oficial al Desenvolupament neta de les administracions públiques autonòmiques i locals en proporció al PIB
 
 Indicador 17.3.2. Volum de les remeses (en dòlars dels Estats Units) com a percentatge del PIB total
  Volum de remeses enviades a l'estranger en proporció al PIB
  Volum de remeses enviades a l'estranger
 
Meta 17.6. Millorar la cooperació regional i internacional Nord-Sud, Sud-Sud i triangular en matèria de ciència, tecnologia i innovació i l'accés a aquestes, i augmentar l'intercanvi de coneixements en condicions mútuament convingudes, fins i tot millorant la coordinació entre els mecanismes existents, en particular a nivell de les Nacions Unides, i mitjançant un mecanisme mundial de facilitació de la tecnologia
 Indicador 17.6.1. Nombre d'abonats a Internet de banda ampla fixa per cada 100 habitants, desglossat per velocitat
  Nombre de línies de banda ampla fixa per cada 100 habitants
  Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés DSL per cada 100 habitants
  Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés HFC per cada 100 habitants
  Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés FTTH per cada 100 habitants
  Nombre de línies de banda ampla fixa amb una altra tecnologia d'accés per cada 100 habitants
 
Meta 17.8. Posar en ple funcionament, a tot tardar en 2017, el banc de tecnologia i el mecanisme de suport a la creació de capacitat en matèria de ciència, tecnologia i innovació per als països menys avançats i augmentar la utilització de tecnologies instrumentals, en particular la tecnologia de la informació i les comunicacions
 Indicador 17.8.1. Proporció de persones que utilitzen Internet
  Proporció de persones d'entre 16 i 74 anys que han utilitzat Internet en els últims tres mesos
 
Meta 17.13. Augmentar l'estabilitat macroeconòmica mundial, fins i tot mitjançant la coordinació i coherència de les polítiques
 Indicador 17.13.1. Tauler macroeconòmic
  Taxa de variació interanual del PIB real
  Taxa de desocupació
  Taxa de variació interanual de l'índex de preus de consum
  Volum de remeses enviades a l'estranger en proporció al PIB
  Deute brut de les administracions públiques autonòmiques segons el protocol de dèficit excessiu en proporció al PIB
  Ingressos fiscals de les administracions públiques autonòmiques en proporció al PIB
  Saldo fiscal de les administracions públiques autonòmiques en proporció al PIB
 
Meta 17.18. D'ací a 2020, millorar el suport a la creació de capacitat prestat als països en desenvolupament, inclosos els països menys avançats i els xicotets estats insulars en desenvolupament, per a augmentar significativament la disponibilitat de dades oportunes, fiables i de gran qualitat desglossades per ingressos, sexe, edat, raça, origen ètnic, estatus migratori, discapacitat, ubicació geogràfica i altres característiques pertinents en els contextos nacionals
 Indicador 17.18.2. Nombre de països la legislació nacional dels quals sobre estadístiques compleix els Principis fonamentals de les estadístiques oficials
  La legislació sobre estadístiques compleix els Principis fonamentals de les estadístiques oficials
 
 Indicador 17.18.3. Nombre de països que compten amb un pla estadístic nacional plenament finançat i en procés d'aplicació, desglossat per font de finançament
  Es disposa d'un pla estadístic autonòmic plenament finançat i en fase d'aplicació
 
Meta 17.19 D'ací a 2030, aprofitar les iniciatives existents per a elaborar indicadors que permeten mesurar els progressos en matèria de desenvolupament sostenible i complementen el producte intern brut, i donar suport a la creació de capacitat estadística als països en desenvolupament
 Indicador 17.19.2a. Proporció de països que han realitzat almenys un cens de població i habitatge en els últims deu anys
  S'ha realitzat almenys un cens de població i habitatge en els últims deu anys
 
 Indicador 17.19.2b. Proporció de països que han registrat el 100% dels naixements i el 80% de les defuncions
  S'han registrat el 100% dels naixements i almenys el 80% de les defuncions