Indicadors de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de la Comunitat Valenciana
Notes metodològiques
Setembre de 2015, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprovar l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible (https://undocs.org/es/A/RES/70/1). El seu nucli són els denominats objectius de desenvolupament sostenible (ODS). Es tracta de 17 objectius concretats en 169 metes de caràcter universal, integrat i indivisible, que constitueixen un ambiciós pla d'acció cap al desenvolupament sostenible en les seues tres dimensions: social, econòmica i ambiental, que s'ha d'aconseguir abans de l'any 2030.
El marc d'indicadors mundials va ser aprovat per l'Assemblea General de les Nacions Unides juliol de 2017 i figura en la resolució sobre la labor de la Comissió d'Estadística de les Nacions Unides en relació amb l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible (https://undocs.org/es/A/RES/71/313), on s'indica que aquest marc d'indicadors mundials serà perfeccionat anualment i revisat exhaustivament el 2020 i el 2025. Actualment el marc d'indicadors mundials està format per 248 indicadors (231 indicadors diferents, ja que alguns indicadors es repeteixen).
L'estadística de síntesi "Indicadors de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible a la Comunitat Valenciana" proporciona un marc d'indicadors estadístics alineats amb els establits per Nacions Unides, amb sèries de dades estadístiques procedents de fonts d'informació oficials que permeten mesurar els progressos cap a la consecució dels objectius i metes de l'Agenda 2030 per al desenvolupament sostenible de les Nacions Unides.
Aquesta operació és el resultat de la tasca realitzada pel grup de treball, format l'any 2019, pels òrgans centrals d'estadística de les comunitats autònomes, sota la forma de xarxa col·laborativa, amb l'objectiu d'harmonitzar la metodologia de càlcul dels indicadors, buscant alternatives davant els problemes de regionalització o pertinença i garantint la comparabilitat.
Es tracta d'un projecte en desenvolupament, per tant la informació que s'ofereix s'anirà ampliant de manera progressiva a mesura que s'analitzen les diferents fonts d'informació oficials disponibles o s'escometen noves estadístiques, la qual cosa permetrà completar alguns objectius i metes per als quals encara no es disposa de cap sèrie de dades que permeta monitorar-ne l'evolució (concretament, per a l'objectiu 14 encara no es disposa d'informació).
Cadascun dels indicadors que es presenten porta associada una fitxa tècnica on es presenten la seua definició, fórmula teòrica, les unitats en què s'expressen les dades, les fonts estadístiques d'informació utilitzades, la seua periodicitat i altres observacions necessàries per a facilitar-ne la interpretació.
ANNEX
ÍNDEX D'INDICADORS INCLOSOS EN LA PUBLICACIÓ
Objectiu 1: Posar fi a la pobresa en totes les seues formes i a tot el món | ||
---|---|---|
Meta 1.2. D'ací a 2030, reduir almenys a la meitat la proporció d'homes, dones i xiquets de totes les edats que viuen en la pobresa en totes les seues dimensions conformement a les definicions nacionals | ||
Indicador 1.2.1. Proporció de la població que viu per davall del llindar nacional de pobresa, desglossada per sexe i edat | ||
Proporció de persones en risc de pobresa relativa, considerant el llindar nacional de pobresa | ||
Proporció de persones en risc de pobresa relativa, considerant el llindar autonòmic de pobresa | ||
Proporció de persones en risc de pobresa relativa amb lloguer imputat, considerant el llindar nacional de pobresa | ||
Proporció de persones en risc de pobresa relativa amb lloguer imputat, considerant el llindar autonòmic de pobresa | ||
Indicador 1.2.2. Proporció d'homes, dones i xiquets de totes les edats que viuen en la pobresa, en totes les seues dimensions, conformement a les definicions nacionals | ||
Proporció de persones en risc de pobresa o exclusió social: indicador AROPE, considerant el llindar nacional de pobresa | ||
Proporció de persones en risc de pobresa o exclusió social: indicador AROPE, considerant el llindar autonòmic de pobresa | ||
Proporció de persones que viuen en llars amb carència material i social severa | ||
Proporció de persones que viuen en llars amb baixa intensitat de treball | ||
Meta 1.4. D'ací a 2030, garantir que tots els homes i dones, en particular les persones pobres i vulnerables, tinguen els mateixos drets als recursos econòmics i accés als serveis bàsics, la propietat i el control de la terra i altres béns, l'herència, els recursos naturals, les noves tecnologies apropiades i els serveis financers, inclòs el microfinançame | ||
Indicador 1.4.1. Proporció de la població que viu en llars amb accés a serveis bàsics | ||
Proporció d'habitatges principals amb accés a aigua corrent | ||
Proporció d'habitatges principals que disposen de lavabo amb inodor | ||
Proporció d'habitatges principals que disposen de bany o dutxa | ||
Meta 1.5. D'ací a 2030, fomentar la resiliència dels pobres i les persones que es troben en situacions de vulnerabilitat i reduir la seua exposició i vulnerabilitat als fenòmens extrems relacionats amb el clima i altres pertorbacions i desastres econòmics, socials i ambientals | ||
Indicador 1.5.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants | ||
Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants | ||
Indicador 1.5.2. Pèrdues econòmiques directes atribuïdes als desastres en relació amb el producte intern brut (PIB) mundial | ||
Indemnitzacions per danys personals, pèrdues pecuniàries i danys de béns pagades i/o aprovisionades en proporció al PIB | ||
Meta 1.a. Garantir una mobilització significativa de recursos procedents de diverses fonts, inclús per mitjà de la millora de la cooperació per al desenrotllament, a fi de proporcionar mitjans suficients i previsibles als països en desenrotllament, en particular els països menys avançats, perquè implementen programes i polítiques encaminats a posar fi a la pobresa en totes les seues dimensions | ||
Indicador 1.a.2. Proporció de la despesa pública total que es dedica a serveis essencials (educació, salut i protecció social) | ||
Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques que es dedica a educació | ||
Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques que es dedica a salut | ||
Objectiu 2: Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l'agricultura sostenible | ||
Meta 2.2. D'ací a 2030, posar fi a totes les formes de malnutrició, fins i tot aconseguint, a tot tardar en 2025, les metes convingudes internacionalment sobre el retard del creixement i l'emaciació dels xiquets menors de 5 anys, i abordar les necessitats de nutrició de les adolescents, les dones embarassades i lactants i les persones d'edat | ||
Indicador 2.2.2. Prevalença de la malnutrició (pes per a l'alçada, desviació típica > +2 o < -2 de la mitjana dels patrons de creixement infantil de l'OMS) entre els xiquets menors de 5 anys, desglossada per tipus (emaciació i sobrepés) | ||
Proporció de menors entre 2 i 17 anys amb obesitat, sobrepés o pes insuficient | ||
Meta 2.4. D'ací a 2030, assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d'aliments i aplicar pràctiques agrícoles resilients que augmenten la productivitat i la producció, contribuïsquen al manteniment dels ecosistemes, enfortisquen la capacitat d'adaptació al canvi climàtic, els fenòmens meteorològics extrems, les sequeres, les inundacions i altres desastres, i milloren progressivament la qualitat de la terra i el sòl | ||
Indicador 2.4.1. Proporció de la superfície agrícola en què es practica una agricultura productiva i sostenible | ||
Proporció de la superfície agrícola en què es practica una agricultura productiva i sostenible | ||
Emissions d'amoníac de l'agricultura i ramaderia | ||
Emissions d'amoníac per hectàrea de l'agricultura i ramaderia | ||
Emissions d'amoníac de l'agricultura | ||
Emissions d'amoníac per hectàrea de l'agricultura | ||
Emissions d'amoníac de la ramaderia | ||
Emissions d'amoníac per hectàrea de la ramaderia | ||
Meta 2.c. Adoptar mesures per a assegurar el bon funcionament dels mercats de productes bàsics alimentaris i els seus derivats i facilitar l'accés oportú a la informació sobre els mercats, fins i tot sobre les reserves d'aliments, a fi d'ajudar a limitar l'extrema volatilitat dels preus dels aliments | ||
Indicador 2.c.1. Indicador d'anomalies en els preus dels aliments | ||
Índex de preus dels aliments | ||
Índex de preus del pa i els cereals | ||
Objectiu 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar de tots a totes les edats | ||
Meta 3.1. D'ací a 2030, reduir la taxa mundial de mortalitat materna a menys de 70 per cada 100.000 nascuts vius | ||
Indicador 3.1.1. Taxa de mortalitat materna | ||
Taxa de mortalitat materna | ||
Indicador 3.1.2. Proporció de parts atesos per personal sanitari especialitzat | ||
Proporció de parts atesos per personal sanitari especialitzat | ||
Meta 3.2 D'ací a 2030, posar fi a les morts evitables de nounats i de xiquets menors de 5 anys, aconseguint que tots els països intenten reduir la mortalitat neonatal almenys a 12 per cada 1.000 nascuts vius i la mortalitat dels xiquets menors de 5 anys almenys a 25 per cada 1.000 nascuts vius | ||
Indicador 3.2.1 Taxa de mortalitat de xiquets menors de 5 anys | ||
Taxa de mortalitat de menors de 5 anys | ||
Indicador 3.2.2 Taxa de mortalitat neonatal | ||
Taxa de mortalitat neonatal | ||
Meta 3.3. D'ací a 2030, posar fi a les epidèmies de la SIDA, la tuberculosi, la malària i les malalties tropicals desateses i combatre l'hepatitis, les malalties transmeses per l'aigua i altres malalties transmissibles | ||
Indicador 3.3.1. Nombre de noves infeccions pel VIH per cada 1.000 habitants no infectats, desglossat per sexe, edat i poblacions clau | ||
Incidència dels nous diagnòstics de VIH | ||
Incidència dels nous diagnòstics de VIH en els homes | ||
Incidència dels nous diagnòstics de VIH en les dones | ||
Indicador 3.3.2. Incidència de la tuberculosi per cada 100.000 habitants | ||
Incidència de la tuberculosi | ||
Incidència de la tuberculosi en els homes | ||
Incidència de la tuberculosi en les dones | ||
Indicador 3.3.3. Incidència de la malària per cada 1.000 habitants | ||
Incidència de la malària | ||
Incidència de la malària en els homes | ||
Incidència de la malària en les dones | ||
Indicador 3.3.4. Incidència de l'hepatitis B per cada 100.000 habitants | ||
Incidència de l'hepatitis B | ||
Incidència de l'hepatitis B en els homes | ||
Incidència de l'hepatitis B en les dones | ||
Meta 3.4 D'ací a 2030, reduir en un terç la mortalitat prematura per malalties no transmissibles mitjançant la seua prevenció i tractament, i promoure la salut mental i el benestar | ||
Indicador 3.4.1. Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties cardiovasculars, el càncer, la diabetis o les malalties respiratòries cròniques | ||
Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties cardiovasculars | ||
Taxa de mortalitat atribuïda al càncer | ||
Taxa de mortalitat atribuïda a la diabetis | ||
Taxa de mortalitat atribuïda a les malalties respiratòries cròniques | ||
Indicador 3.4.2 Taxa de mortalitat per suïcidi | ||
Taxa de mortalitat per suïcidi | ||
Meta 3.5. Enfortir la prevenció i el tractament de l'abús de substàncies addictives, inclòs l'ús indegut d'estupefaents i el consum nociu d'alcohol | ||
Indicador 3.5.1. Cobertura dels tractaments (farmacològics i psicosocials i serveis de rehabilitació i posttractament) de trastorns per abús de substàncies addictives | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals per cada 100.000 habitants | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals d'homes per cada 100.000 homes | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència de drogues il·legals de dones per cada 100.000 dones | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol per cada 100.000 habitants | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol d'homes per cada 100.000 homes | ||
Nombre d'admissions a tractament per abús o dependència d'alcohol de dones per cada 100.000 dones | ||
Indicador 3.5.2 Consum nociu d'alcohol per capita (a partir dels 15 anys d'edat) durant un any civil en litres d'alcohol pur | ||
Consum anual d'alcohol registrat en litres d'alcohol pur per persona de 15 i més anys | ||
Meta 3.6 D'ací a 2030, reduir a la meitat el numere de morts i lesions causades per accidents de trànsit en el món | ||
Indicador 3.6.1 Taxa de mortalitat per lesions degudes a accidents de trànsit | ||
Taxa de mortalitat per lesions degudes a accidents de trànsit | ||
Meta 3.7. D'ací a 2030, garantir l'accés universal als serveis de salut sexual i reproductiva, inclosos els de planificació familiar, informació i educació, i la integració de la salut reproductiva en les estratègies i els programes nacionals | ||
Indicador 3.7.1. Percentatge de dones en edat de procrear (de 15 a 49 anys) que practiquen la planificació familiar amb mètodes moderns | ||
Proporció de dones entre 18 i 49 anys, casades amb un home o amb parella masculina, que cobreixen les seues necessitats de planificació familiar amb mètodes moderns | ||
Indicador 3.7.2. Taxa de fecunditat de les adolescents (entre 10 i 14 anys i entre 15 i 19 anys) per cada 1000 dones d'aqueix grup d'edat | ||
Taxa de fecunditat de les adolescents entre 10 i 14 anys per cada 1.000 dones d'aqueix grup d'edat | ||
Taxa de fecunditat de les adolescents entre 15 i 19 anys per cada 1.000 dones d'aqueix grup d'edat | ||
Meta 3.8. Aconseguir la cobertura sanitària universal, inclosa la protecció contra els riscos financers, l'accés a serveis de salut essencials de qualitat i l'accés a medicaments i vacunes innocus, eficaces, assequibles i de qualitat per a tots | ||
Indicador 3.8.1. Cobertura dels serveis de salut essencials | ||
Proporció de persones de 16 i més anys amb necessitat insatisfeta d'atenció mèdica | ||
Proporció de persones de 16 anys i més amb estat de salut percebut bo o molt bo | ||
Indicador 3.8.2. Proporció de la població amb grans despeses sanitàries per llar com a percentatge del total de despeses o ingressos de les llars | ||
Proporció de persones que viuen en llars amb grans despeses sanitàries, superiors al 10% de la despesa total de la llar | ||
Meta 3.9. D'ací a 2030, reduir considerablement el nombre de morts i malalties causades per productes químics perillosos i per la pol·lució i contaminació de l'aire, l'aigua i el sòl | ||
Indicador 3.9.3. Taxa de mortalitat atribuïda a intoxicacions involuntàries | ||
Taxa de mortalitat atribuïda a intoxicacions involuntàries | ||
Meta 3.a. Enfortir l'aplicació del Conveni Marc de l'Organització Mundial de la Salut per al Control del Tabac en tots els països, segons siga procedent | ||
Indicador 3.a.1. Prevalença del consum actual de tabac a partir dels 15 anys d'edat (edats ajustades) | ||
Proporció de persones de 15 i més anys que fumen diàriament | ||
Meta 3.b. Donar suport a les activitats de recerca i desenvolupament de vacunes i medicaments contra les malalties transmissibles i no transmissibles que afecten primordialment els països en desenvolupament i facilitar l'accés a medicaments i vacunes essencials assequibles de conformitat amb la Declaració relativa a l'Acord sobre els Aspectes dels Drets de Propietat Intel·lectual Relacionats amb el Comerç i la Salut Pública, en la qual s'afirma el dret dels països en desenvolupament a utilitzar al màxim les disposicions de l'Acord sobre els Aspectes dels Drets de Propietat Intel·lectual Relacionats amb el Comerç respecte a la flexibilitat per a protegir la salut pública i, en particular, proporcionar accés als medicaments per a tots | ||
Indicador 3.b.1. Proporció de la població immunitzada amb totes les vacunes incloses en cada programa nacional | ||
Cobertura de vacunació de record contra diftèria, tètanus i tos ferina en la població infantil | ||
Cobertura de vacunació de record contra pneumococ en la població infantil | ||
Cobertura de vacunació de segona dosi contra pallola, rubèola i parotiditis en la població infantil | ||
Cobertura de vacunació de segona dosi contra papil·loma humà en les adolescents | ||
Meta 3.c. Augmentar considerablement el finançament de la salut i la contractació, el perfeccionament, la capacitació i la retenció del personal sanitari als països en desenvolupament, especialment als països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament | ||
Indicador 3.c.1. Densitat i distribució del personal sanitari | ||
Nombre de persones col·legiades en medicina per cada 10.000 habitants | ||
Nombre de persones col·legiades en infermeria per cada 10.000 habitants | ||
Nombre de persones col·legiades en odontologia i estomatologia per cada 10.000 habitants | ||
Nombre de persones col·legiades en farmàcia per cada 10.000 habitants | ||
Objectiu 4: Garantir una educació inclusiva i equitativa de qualitat i promoure oportunitats d'aprenentatge permanent per a tots | ||
Meta 4.1. D'ací al 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets acaben l'ensenyament primari i secundari, que ha de ser gratuït, equitatiu i de qualitat, i ha de produir resultats d'aprenentatge pertinents i efectius | ||
Indicador 4.1.1. Proporció de xiquets, xiquetes i adolescents que, a ) en els cursos segon i tercer, b ) al final de l'ensenyament primari i c ) al final de l'ensenyament secundari inferior, han aconseguit almenys un nivell mínim de competència en i ) lectura i ii ) matemàtiques, desglossada per sexe | ||
Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura | ||
Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura | ||
Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en lectura | ||
Proporció de persones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques | ||
Proporció d'homes de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques | ||
Proporció de dones de 15 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en matemàtiques | ||
4.1.2. Índex de finalització (ensenyament primari, primer cicle d'ensenyament secundari i segon cicle d'ensenyament secundari) | ||
Proporció de persones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari | ||
Proporció d'homes entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari | ||
Proporció de dones entre 18 i 20 anys que han completat almenys la primera etapa d'ensenyament secundari | ||
Proporció de persones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari | ||
Proporció d'homes entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari | ||
Proporció de dones entre 20 i 22 anys que han completat almenys la segona etapa d'ensenyament secundari | ||
Meta 4.2. D'ací a 2030, assegurar que totes les xiquetes i tots els xiquets tinguen accés a serveis d'atenció i desenvolupament en la primera infància i educació preescolar de qualitat, a fi que estiguen preparats per a l'ensenyament primari | ||
Indicador 4.2.2. Taxa de participació en l'aprenentatge organitzat (un any abans de l'edat oficial d'ingrés en l'ensenyament primari), desglossada per sexe | ||
Taxa neta d'escolarització als 5 anys | ||
Taxa neta d'escolarització dels xiquets de 5 anys | ||
Taxa neta d'escolarització de les xiquetes de 5 anys | ||
Meta 4.3. D'ací a 2030, assegurar l'accés igualitari de tots els homes i les dones a una formació tècnica, professional i superior de qualitat, inclosa l'ensenyament universitari | ||
Indicador 4.3.1. Taxa de participació dels joves i adults en l'ensenyament i formació acadèmica i no acadèmica en els últims 12 mesos, desglossada per sexe | ||
Proporció de persones entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos | ||
Proporció de persones entre 25 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes | ||
Proporció de persones entre 15 i 24 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes | ||
Proporció de persones entre 15 i 64 anys que han realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes | ||
Meta 4.4. D'ací a 2030, augmentar considerablement el nombre de joves i adults que tenen les competències necessàries, en particular tècniques i professionals, per a accedir a l'ocupació, el treball decent i l'emprenedoria | ||
Indicador 4.4.1. Proporció de joves i adults amb competències en tecnologia de la informació i les comunicacions (TIC), desglossada per tipus de competència tècnica | ||
Proporció de persones entre 16 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos | ||
Proporció de persones entre 16 i 24 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos | ||
Proporció de persones entre 25 i 74 anys que han utilitzat alguna habilitat informàtica en els últims 12 mesos | ||
Meta 4.5. D'ací a 2030, eliminar les disparitats de gènere en l'educació i assegurar l'accés igualitari a tots els nivells de l'ensenyament i la formació professional per a les persones vulnerables, incloses les persones amb discapacitat, els pobles indígenes i els xiquets en situacions de vulnerabilitat | ||
Indicador 4.5.1. Índexs de paritat (entre dones i homes, zones rurals i urbanes, quintils de riquesa superior i inferior i grups com els discapacitats, els pobles indígenes i els afectats pels conflictes, a mesura que es dispose de dades) per a tots els indicadors educatius d'aquesta llista que puguen desglossar-se | ||
Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 18 i 64 anys que han realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos | ||
Índex de paritat entre persones pertanyents a llars que es troben en el nivell d'ingressos inferior i superior de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos | ||
Índex de paritat entre persones amb i sense limitacions per problemes de salut de la població entre 18 i 64 anys que ha realitzat activitats educatives en els últims 12 mesos | ||
Índex de paritat entre dones i homes de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes | ||
Índex de paritat entre persones residents en municipis de 10.000 o menys habitants i residents en municipis de més de 10.000 habitants de la població entre 15 i 64 anys que ha realitzat estudis o formació en les últimes quatre setmanes | ||
Meta 4.6. D'ací a 2030, assegurar que tots els joves i una proporció considerable dels adults, tant homes com dones, estiguen alfabetitzats i tinguen nocions elementals d'aritmètica | ||
Indicador 4.6.1. Proporció de la població en un grup d'edat determinat que ha aconseguit almenys un nivell fix de competència funcional en a) alfabetització i b) nocions elementals d'aritmètica, desglossada per sexe | ||
Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora | ||
Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora | ||
Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de comprensió lectora | ||
Proporció de persones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques | ||
Proporció d'homes entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques | ||
Proporció de dones entre 16 i 65 anys que han aconseguit almenys el nivell 2 de competència en l'escala de matemàtiques | ||
Meta 4.a. Construir i adequar instal·lacions educatives que tinguen en compte les necessitats dels xiquets i les persones amb discapacitat i les diferències de gènere, i que oferisquen entorns d'aprenentatge segurs, no violents, inclusius i eficaços per a tots | ||
Indicador 4.a.1. Proporció d'escoles que ofereixen serveis bàsics, desglossada per tipus de servei | ||
Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a electricitat | ||
Proporció d'aules habituals de classe amb connexió a Internet en centres educatius no universitaris | ||
Alumnat mitjà per ordinador destinat a tasques d'ensenyament i aprenentatge en centres educatius no universitaris | ||
Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a subministrament bàsic d'aigua potable | ||
Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions de sanejament bàsiques separades per sexe | ||
Proporció de centres educatius no universitaris amb accés a instal·lacions bàsiques per al llavat de mans | ||
Meta 4.c. D'ací a 2030, augmentar considerablement l'oferta de docents qualificats, fins i tot mitjançant la cooperació internacional per a la formació de docents als països en desenvolupament, especialment els països menys avançats i els xicotets Estats insulars en desenvolupament | ||
Indicador 4.c.1. Proporció de docents amb les qualificacions mínimes requerides, desglossada per nivell educatiu | ||
Proporció del professorat d'educació preescolar que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu | ||
Proporció del professorat d'educació primària que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu | ||
Proporció del professorat d'educació secundària inferior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu | ||
Proporció del professorat d'educació secundària superior que ha rebut almenys la mínima formació docent exigida per a impartir ensenyament a aquest nivell educatiu | ||
Objectiu 5: Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i xiquetes a totes les dones i les xiquetes | ||
Meta 5.1. Posar fi a totes les formes de discriminació contra totes les dones i les xiquetes per tot el món | ||
Indicador 5.1.1. Determinar si hi ha marcs jurídics o no per a promoure, fer complir i supervisar la igualtat i la no discriminació per motius de sexe | ||
Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: marc legal global i vida pública | ||
Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: violència contra la dona | ||
Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: ocupació i subsidis econòmics | ||
Existència de marcs jurídics per a promoure, reforçar i supervisar la igualtat de gènere: matrimoni i família | ||
Meta 5.3. Eliminar totes les pràctiques nocives, com ara el matrimoni infantil, precoç i forçat, i la mutilació genital femenina | ||
Indicador 5.3.1. Proporció de dones d'entre 20 i 24 anys que estaven casades o mantenien una unió estable abans de complir els 15 anys i abans de complir els 18 anys | ||
Proporció de dones de 16 i 17 anys que han contret matrimoni amb un home | ||
Meta 5.4. Reconéixer i valorar les cures i el treball domèstic no remunerats mitjançant serveis públics, infraestructures i polítiques de protecció social, i promovent la responsabilitat compartida en la llar i la família, segons siga procedent en cada país | ||
Indicador 5.4.1. Proporció de temps dedicat al treball domèstic i assistencial no remunerat, desglossada per sexe, edat i ubicació | ||
Temps dedicat a la llar i família en un dia mitjà | ||
Temps dedicat pels homes a la llar i família en un dia mitjà | ||
Temps dedicat per les dones a la llar i família en un dia mitjà | ||
Meta 5.5. Assegurar la participació plena i efectiva de les dones i la igualtat d'oportunitats de lideratge a tots els nivells decisoris en la vida política, econòmica i pública | ||
Indicador 5.5.1. Proporció d'escons ocupats per dones en a) els parlaments nacionals i b) els governs locals | ||
Proporció d'escons ocupats per dones en els parlaments autonòmics | ||
Proporció de conselleries ocupades per dones en els governs autonòmics | ||
Proporció d'alcaldies ocupades per dones en els governs locals | ||
Proporció de regidories ocupades per dones en els governs locals | ||
Indicador 5.5.2. Proporció de dones en càrrecs directius | ||
Proporció de dones en càrrecs directius | ||
Proporció de dones en alta direcció | ||
Proporció de dones empresàries | ||
Meta 5.a. Emprendre reformes que atorguen a les dones igualtat de drets als recursos econòmics, així com accés a la propietat i al control de la terra i altres tipus de béns, els serveis financers, l'herència i els recursos naturals, de conformitat amb les lleis nacionals | ||
Indicador 5.a.1a. Proporció del total de la població agrícola amb drets de propietat o drets segurs sobre terres agrícoles, desglossada per sexe | ||
Proporció de titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de persones treballadores en l'agricultura | ||
Proporció d'homes titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total d'homes treballadors en l'agricultura | ||
Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de dones treballadores en l'agricultura | ||
Indicador 5.a.1b. Proporció de dones entre els propietaris o els titulars de drets sobre terres agrícoles, desglossada per tipus de tinença | ||
Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles | ||
Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles en propietat, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles en propietat | ||
Proporció de dones titulars d'explotacions agrícoles en arrendament, respecte al total de titulars d'explotacions agrícoles en arrendament | ||
Indicador 5.a.2. Proporció de països l'ordenament jurídic dels quals (inclòs el dret consuetudinari) garantix la igualtat de drets de la dona a la propietat o el control de les terres | ||
Grau en què el marc jurídic garantix la igualtat de drets de la dona a la propietat o el control de terres | ||
Meta 5.b. Millorar l'ús de la tecnologia instrumental, en particular la tecnologia de la informació i les comunicacions, per a promoure l'apoderament de les dones | ||
Indicador 5.b.1 Proporció de persones que posseeixen un telèfon mòbil, desglossada per sexe | ||
Proporció de persones d'entre 16 i 74 anys que han utilitzat el mòbil en els últims tres mesos | ||
Proporció d'homes entre 16 i 74 anys que han usat el mòbil en els últims tres mesos | ||
Proporció de dones entre 16 i 74 anys que han usat el mòbil en els últims tres mesos | ||
Objectiu 6: Garantir la disponibilitat i la gestió sostenible de l'aigua i el sanejament per a tots | ||
Meta 6.1. D'ací a 2030, aconseguir l'accés universal i equitatiu a l'aigua potable a un preu assequible per a tots | ||
Indicador 6.1.1. Proporció de la població que utilitza serveis de subministrament d'aigua potable gestionats sense riscos | ||
Proporció de persones que reben subministrament d'aigua amb cobertura del Sistema Nacional d'Aigües de Consum | ||
Meta 6.b. Secundar i enfortir la participació de les comunitats locals en la millora de la gestió de l'aigua i el sanejament | ||
Indicador 6.b.1. Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió de l'aigua i el sanejament | ||
Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió i el sanejament d'aigües de consum | ||
Proporció de dependències administratives locals que han establit polítiques i procediments operacionals per a la participació de les comunitats locals en la gestió d'aigües de bany | ||
Objectiu 7: Garantir l'accés a una energia assequible, fiable, sostenible i moderna per a tots | ||
Meta 7.2. D'ací a 2030, augmentar considerablement la proporció d'energia renovable en el conjunt de fonts energètiques | ||
Indicador 7.2.1. Proporció de l'energia renovable en el consum final total d'energia | ||
Proporció d'energies renovables en la producció d'energia elèctrica | ||
Meta 7.3. D'ací a 2030, duplicar la taxa mundial de millora de l'eficiència energètica | ||
Indicador 7.3.1. Intensitat energètica mesura en funció de l'energia primària i el producte intern brut (PIB) | ||
Consum d'energia elèctrica per unitat de PIB | ||
Objectiu 8: Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a tots | ||
Meta 8.1. Mantindre el creixement econòmic per càpita de conformitat amb les circumstàncies nacionals i, en particular, un creixement del producte intern brut d'almenys el 7% anual als països menys avançats | ||
Indicador 8.1.1 Taxa de creixement anual del PIB real per càpita | ||
Taxa de creixement anual del PIB real per capita | ||
Meta 8.2. Aconseguir nivells més elevats de productivitat econòmica mitjançant la diversificació, la modernització tecnològica i la innovació, entre altres coses centrant-se en els sectors amb gran valor afegit i un ús intensiu de la mà d'obra | ||
Indicador 8.2.1 Taxa de creixement anual del PIB real per persona ocupada | ||
Taxa de creixement anual del PIB real per persona ocupada | ||
Taxa de creixement anual del PIB real per hora treballada | ||
Meta 8.5. D'ací a 2030, aconseguir l'ocupació plena i productiva i el treball decent per a totes les dones i els homes, inclosos els joves i les persones amb discapacitat, així com la igualtat de remuneració per treball d'igual valor | ||
Indicador 8.5.1. Ingrés mitjà per hora dels empleats i empleades, desglossat per sexe, edat, ocupació i persones amb discapacitat | ||
Ingrés mitjà per hora de treball | ||
Ingrés mitjà per hora de treball dels homes | ||
Ingrés mitjà per hora de treball de les dones | ||
Ingrés mitjà per hora de treball de les persones amb discapacitat | ||
Ingrés mitjà per hora de treball de les persones sense discapacitat | ||
Indicador 8.5.2. Taxa de desocupació, desglossada per sexe, edat i persones amb discapacitat | ||
Taxa de desocupació | ||
Taxa de desocupació dels homes | ||
Taxa de desocupació de les dones | ||
Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys | ||
Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys amb discapacitat | ||
Taxa de desocupació de les persones entre 16 i 64 anys sense discapacitat | ||
Meta 8.6. D'ací a 2020, reduir considerablement la proporció de joves que no estan ocupats i no cursen estudis ni reben capacitació | ||
Indicador 8.6.1. Proporció de joves (entre 15 i 24 anys) que no cursen estudis, no estan ocupats ni reben capacitació | ||
Proporció de joves entre 15 i 24 anys que no cursen estudis, no estan ocupats ni reben formació | ||
Meta 8.9. D'ací a 2030, elaborar i posar en pràctica polítiques encaminades a promoure un turisme sostenible que cree llocs de treball i promoga la cultura i els productes locals | ||
Indicador 8.9.1. PIB generat directament pel turisme en proporció al PIB total i a la taxa de creixement | ||
Pernoctacions de turistes per habitant | ||
Pernoctacions de turistes no residents per habitant | ||
Proporció de pernoctacions de turistes en els dos mesos de màxima ocupació sobre el total de pernoctacions de turistes | ||
Proporció de pernoctacions de turistes no residents en els dos mesos de màxima ocupació sobre el total de pernoctacions de turistes no residents | ||
Proporció de la despesa en viatges culturals sobre la despesa en viatges per oci, esbarjo i vacances | ||
Proporció de la despesa en viatges culturals sobre la despesa total en viatges | ||
Proporció de persones ocupades en el sector cultural sobre el total de persones ocupades | ||
Proporció d'homes ocupats en el sector cultural sobre el total d'homes ocupats | ||
Proporció de dones ocupades en el sector cultural sobre el total de dones ocupades | ||
Meta 8.10. Enfortir la capacitat de les institucions financeres nacionals per a fomentar i ampliar l'accés als serveis bancaris, financers i d'assegurances per a tots | ||
Indicador 8.10.1. a) Nombre de sucursals de bancs comercials per cada 100.000 adults i b) nombre de caixers automàtics per cada 100.000 adults | ||
Nombre de sucursals de bancs comercials per cada 100.000 habitants de 15 i més anys | ||
Indicador 8.10.2. Proporció d'adults (a partir de 15 anys d'edat) que tenen un compte en un banc o una altra institució financera o un proveïdor de serveis de diners mòbils | ||
Proporció de persones entre 18 i 79 anys que tenen un compte corrent | ||
Meta 8.b. D'ací a 2020, desenvolupar i posar en marxa una estratègia mundial per a l'ús dels joves i aplicar el Pacte Mundial per a l'Ús de l'Organització Internacional del Treball | ||
Indicador 8.b.1. Existència d'una estratègia nacional organitzada i en marxa per a l'ús dels joves, com a estratègia independent o com a part d'una estratègia nacional d'ocupació | ||
Despesa de les administracions públiques autonòmiques en foment de l'ocupació | ||
Proporció de la despesa de les administracions públiques autonòmiques en foment de l'ocupació | ||
Objectiu 9: Construir infraestructures resilients, promoure la industrialització inclusiva i sostenible i fomentar la innovació | ||
Meta 9.2. Promoure una industrialització inclusiva i sostenible i, d'ací a 2030, augmentar significativament la contribució de la indústria a l'ocupació i al producte intern brut, d'acord amb les circumstàncies nacionals, i duplicar aqueixa contribució als països menys avançats | ||
Indicador 9.2.1. Valor afegit del sector manufacturer en proporció al PIB i per càpita | ||
Valor afegit del sector manufacturer en proporció al PIB | ||
Valor afegit del sector manufacturer per càpita | ||
Indicador 9.2.2. Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total | ||
Proporció de persones ocupades en el sector manufacturer | ||
Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total (persones ocupades) | ||
Ocupació del sector manufacturer en proporció a l'ocupació total (hores treballades) | ||
Meta 9.3. Augmentar l'accés de les xicotetes indústries i altres empreses, particularment als països en desenvolupament, als serveis financers, inclosos crèdits assequibles, i la seua integració en les cadenes de valor i els mercats | ||
Indicador 9.3.1. Proporció del valor afegit total del sector industrial corresponent a les xicotetes indústries | ||
Proporció del valor afegit total del sector manufacturer corresponent a les xicotetes empreses | ||
Meta 9.4. D'ací a 2030, modernitzar la infraestructura i reconvertir les indústries perquè siguen sostenibles, utilitzant els recursos amb major eficàcia i promovent l'adopció de tecnologies i processos industrials nets i ambientalment racionals, i aconseguint que tots els països prenguen mesures d'acord amb les seues capacitats respectives | ||
Indicador 9.4.1. Emissions de CO2 per unitat de valor afegit | ||
Emissions de CO2 de les unitats residents per unitat de PIB | ||
Emissions de CO2 de les unitats residents per unitat de valor afegit del sector manufacturer | ||
Emissions de PM2,5 per unitat de valor afegit del sector manufacturer | ||
Emissions de PM10 per unitat de valor afegit del sector manufacturer | ||
Emissions de de CO2 respecte a l'any 1990 | ||
Emissions de de CO2 respecte a l'any 2005 | ||
Meta 9.5. Augmentar la investigació científica i millorar la capacitat tecnològica dels sectors industrials de tots els països, en particular els països en desenvolupament, entre altres coses fomentant la innovació i augmentant considerablement, d'ací a 2030, el nombre de persones que treballen en recerca i desenvolupament per milió d'habitants i les despeses dels sectors públic i privat en recerca i desenvolupament | ||
Indicador 9.5.1. Despeses en recerca i desenvolupament en proporció al PIB | ||
Despeses en investigació i desenvolupament en proporció al PIB | ||
Indicador 9.5.2. Nombre d'investigadors (en equivalent a temps complet) per cada milió d'habitants | ||
Nombre de persones investigadores (en equivalent a temps complet) per cada milió d'habitants | ||
Meta 9.b. Donar suport al desenvolupament de tecnologies, la investigació i la innovació nacionals als països en desenvolupament, fins i tot garantint un entorn normatiu propici a la diversificació industrial i l'addició de valor als productes bàsics, entre altres coses | ||
Indicador 9.b.1. Proporció del valor afegit per la indústria de tecnologia mitjana i alta en el valor afegit total | ||
Proporció del valor afegit total del sector manufacturer corresponent a les activitats de mitjana-alta i alta tecnologia | ||
Meta 9.c. Augmentar significativament l'accés a la tecnologia de la informació i les comunicacions i esforçar-se per proporcionar accés universal i assequible a Internet als països menys avançats d'ací a 2020 | ||
Indicador 9.c.1. Proporció de la població amb cobertura de xarxa mòbil, desglossada per tecnologia | ||
Proporció de llars cobertes amb xarxes mòbils 3,5G | ||
Proporció de llars cobertes amb xarxes mòbils 4G | ||
Objectiu 10: Reduir la desigualtat en els països i entre els països | ||
Meta 10.1. D'ací a 2030, aconseguir progressivament i mantindre el creixement dels ingressos del 40% més pobre de la població a una taxa superior a la mitjana nacional | ||
Indicador 10.1.1. Taxes de creixement per càpita de les despeses o ingressos de les llars del 40% més pobre de la població i la població total | ||
Taxa de creixement per capita de les despeses de les llars del 40% més pobre de la població | ||
Taxa de creixement per capita de les despeses de les llars de la població total | ||
Taxa de creixement per capita dels ingressos de les llars del 40% més pobre de la població | ||
Taxa de creixement per capita dels ingressos de les llars de la població total | ||
Meta 10.2. D'ací a 2030, potenciar i promoure la inclusió social, econòmica i política de totes les persones, independentment de la seua edat, sexe, discapacitat, raça, ètnia, origen, religió o situació econòmica o una altra condició | ||
Indicador 10.2.1. Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, desglossada per sexe, edat i persones amb discapacitat | ||
Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, considerant la mitjana nacional | ||
Proporció de persones que viuen per davall del 50% de la mitjana dels ingressos, considerant la mitjana autonòmica | ||
Meta 10.4. Adoptar polítiques, especialment fiscals, salarials i de protecció social, i aconseguir progressivament una major igualtat | ||
Indicador 10.4.1. Proporció del PIB generada pel treball | ||
Proporció del PIB generada pel treball assalariat | ||
Meta 10.7. Facilitar la migració i la mobilitat ordenades, segures, regulars i responsables de les persones, fins i tot mitjançant l'aplicació de polítiques migratòries planificades i ben gestionades | ||
Indicador 10.7.4. Proporció de la població integrada per refugiats, desglossada per país d'origen | ||
Nombre de persones refugiades per cada 100.000 habitants | ||
Objectiu 11: Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguen inclusius, segurs, resilients i sostenibles | ||
Meta 11.1. D'ací a 2030, assegurar l'accés de totes les persones a habitatges i serveis bàsics adequats, assegurances i assequibles i millorar els barris marginals | ||
Indicador 11.1.1. Proporció de la població urbana que viu en barris marginals, assentaments informals o habitatges inadequats | ||
Proporció de persones que viuen en llars amb determinades deficiències en l'habitatge | ||
Proporció de persones que en el seu habitatge pateixen problemes de sorolls procedents del veïnat o de l'exterior | ||
Meta 11.3. D'ací al 2030, augmentar la urbanització inclusiva i sostenible i la capacitat per a la planificació i la gestió participatives, integrades i sostenibles dels assentaments humans en tots els països | ||
Indicador 11.3.2. Proporció de ciutats que compten amb una estructura de participació directa de la societat civil en la planificació i la gestió urbana i funcionen amb regularitat i democràticament | ||
Proporció de ciutats que compten amb una estructura de participació directa de la societat civil en la planificació i la gestió urbana i funcionen amb regularitat i democràticament | ||
Meta 11.4 Redoblar els esforços per a protegir i salvaguardar el patrimoni cultural i natural del món | ||
Indicador 11.4.1. Total de despeses (públiques i privades) per càpita destinades a la preservació, protecció i conservació de tot el patrimoni cultural i natural, desglossat per tipus de patrimoni (cultural, natural, mixt i reconegut pel Centre del Patrimoni Mundial), nivell de govern (nacional, regional i local o municipal), tipus de despeses (despeses de funcionament o inversions) i tipus de finançament privat (donacions en espècie, finançament procedent del sector privat sense fins de lucre i patrocini) | ||
Despesa per càpita de les administracions públiques autonòmiques i locals en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural | ||
Despesa per càpita de les administracions públiques autonòmiques en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural | ||
Despesa per càpita de les administracions públiques locals en la preservació, protecció i conservació del patrimoni cultural | ||
Meta 11.5. D'ací a 2030, reduir significativament el nombre de morts causades pels desastres, inclosos els relacionats amb l'aigua, i de persones afectades per ells, i reduir considerablement les pèrdues econòmiques directes provocades pels desastres en comparació amb el producte intern brut mundial, posant l'accent principalment en la protecció dels pobres i les persones en situacions de vulnerabilitat | ||
Indicador 11.5.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 persones | ||
Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants | ||
Indicador 11.5.2. Pèrdues econòmiques directes en relació amb el PIB mundial, danys en la infraestructura essencial i nombre d'interrupcions dels serveis bàsics atribuïts a desastres | ||
Indemnitzacions per danys personals, pèrdues pecuniàries i danys de béns pagades i/o aprovisionades en proporció al PIB | ||
Meta 11.6 D'ací a 2030, reduir l'impacte ambiental negatiu per càpita de les ciutats, fins i tot prestant especial atenció a la qualitat de l'aire i la gestió de les deixalles municipals i d'un altre tipus | ||
Indicador 11.6.1. Proporció de residus sòlids municipals recollits i administrats en instal·lacions controlades respecte al total de residus municipals generats, desglossada per ciutat | ||
Residus urbans recollits per capita | ||
Proporció de residus municipals incinerats en relació al total de residus municipals generats i tractats | ||
Proporció de residus municipals abocats en relació al total de residus municipals generats i tractats | ||
Proporció de residus municipals reciclats en relació al total de residus municipals generats i tractats | ||
Indicador 11.6.2. Nivells mitjans anuals de partícules fines en suspensió (per exemple, PM2.5 i PM10) a les ciutats (ponderats segons la població) | ||
Nivell mitjà de PM10 a les ciutats ponderat segons la població | ||
Nivell mitjà de PM2,5 a les ciutats ponderat segons la població | ||
Meta 11.a. Donar suport als vincles econòmics, socials i ambientals positius entre les zones urbanes, periurbanes i rurals per a enfortir la planificació del desenvolupament nacional i regional | ||
Indicador 11.a.1. Nombre de països que tenen polítiques urbanes nacionals o plans de desenvolupament regionals que a ) responen a la dinàmica de la població, b ) garantixen un desenvolupament territorial equilibrat i c ) augmenten el marge fiscal local | ||
Proporció de la població resident en municipis que disposen d'un pla general o normes subsidiàries de planejament urbanístic | ||
Objectiu 12: Garantir modalitats de consum i producció sostenibles | ||
Meta 12.1. Aplicar el Marc Decennal de Programes sobre Modalitats de Consum i Producció Sostenibles, amb la participació de tots els països i sota el lideratge dels països desenvolupats, tenint en compte el grau de desenvolupament i les capacitats dels països en desenvolupament | ||
Indicador 12.1.1. Nombre de països que elaboren, adopten o apliquen instruments de política destinats a donar suport a la transició cap a modalitats de consum i producció sostenibles | ||
S'elabora, adopta o aplica instruments de política destinats a donar suport a la transició cap a modalitats de consum i producció sostenibles | ||
Meta 12.5. D'ací a 2030, reduir considerablement la generació de deixalles mitjançant activitats de prevenció, reducció, reciclatge i reutilització | ||
Indicador 12.5.1. Taxa nacional de reciclatge, en tones de material reciclat | ||
Proporció de residus municipals reciclats en relació al total de residus municipals generats i tractats | ||
Meta 12.6. Animar les empreses, especialment les grans empreses i les empreses transnacionals, a adoptar pràctiques sostenibles i incorporar informació sobre la sostenibilitat en el seu cicle de presentació d'informes | ||
Indicador 12.6.1. Nombre d'empreses que publiquen informes sobre sostenibilitat | ||
Nombre de llicències d'etiqueta ecològica europea | ||
Nombre d'organitzacions amb Sistema comunitari de gestió i auditoria mediambiental | ||
Objectiu 13: Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els seus efectes | ||
Meta 13.1. Enfortir la resiliència i la capacitat d'adaptació als riscos relacionats amb el clima i els desastres naturals en tots els països | ||
Indicador 13.1.1. Nombre de persones mortes, desaparegudes i afectades directament atribuït a desastres per cada 100.000 persones | ||
Nombre de persones mortes directament atribuït a desastres per cada 100.000 habitants | ||
Meta 13.2. Incorporar mesures relatives al canvi climàtic en les polítiques, estratègies i plans nacionals | ||
Indicador 13.2.2. Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle per any | ||
Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle de les unitats residents per unitat de PIB | ||
Emissions totals de gasos d'efecte d'hivernacle de les unitats residents per capita | ||
Emissions de gasos d'ffecte d'hivernacle respecte a l'any 1990 | ||
Emissions de gasos d'efecte d'hivernacle respecte a l'any 2005 | ||
Objectiu 15: Protegir, restablir i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra la desertificació, detindre i invertir la degradació de les terres i detindre la pèrdua de biodiversitat | ||
Meta 15.1. D'ací a 2020, assegurar la conservació, el restabliment i l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres i els ecosistemes interiors d'aigua dolça i els seus serveis, en particular els boscos, els aiguamolls, les muntanyes i les zones àrides, d'acord amb les obligacions contretes en virtut d'acords internacionals | ||
Indicador 15.1.1. Superfície forestal com a percentatge de la superfície total | ||
Superfície de bosc en proporció a la superfície total | ||
Meta 15.2. D'ací a 2020, promoure la posada en pràctica de la gestió sostenible de tots els tipus de boscos, detindre la desforestació, recuperar els boscos degradats i augmentar considerablement el repoblament i la reforestació a nivell mundial | ||
Indicador 15.2.1. Avanços cap a la gestió forestal sostenible | ||
Superfície forestal amb instruments de gestió sostenible vigents | ||
Proporció de la superfície forestal amb instruments de gestió sostenible vigents | ||
Meta 15.8. D'ací al 2020, adoptar mesures per a previndre la introducció d'espècies exòtiques invasores i reduir significativament els seus efectes en els ecosistemes terrestres i aquàtics, i controlar o erradicar les espècies prioritàries | ||
Indicador 15.8.1. Proporció de països que han aprovat la legislació nacional pertinent i han destinat recursos suficients per a la prevenció o el control de lesespècies exòtiques invasores | ||
Es disposa de legislació pertinent i es destinen recursos per a la prevenció o el control de les espècies exòtiques invasores | ||
Objectiu 16: Promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible, facilitar l'accés a la justícia per a tots i construir a tots els nivells institucions eficaces i inclusives que rendisquen comptes | ||
Meta 16.1. Reduir significativament totes les formes de violència i les corresponents taxes de mortalitat a tot el món | ||
Indicador 16.1.4. Proporció de la població que se sent segura en caminar sola en la seua zona de residència | ||
Proporció de persones de 16 anys i més que se senten segures en caminar soles en la seua zona de residència | ||
Proporció de persones que viuen en una zona amb problemes de delinqüència o vandalisme | ||
Meta 16.2. Posar fi al maltractament, l'explotació, el tràfic i totes les formes de violència i tortura contra els xiquets | ||
Indicador 16.2.2. Nombre de víctimes del tràfic de persones per cada 100.000 habitants, desglossat per sexe, edat i tipus d'explotació | ||
Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per cada 100.000 habitants | ||
Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a explotació sexual per cada 100.000 habitants | ||
Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a explotació laboral per cada 100.000 habitants | ||
Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a l'obtenció d'òrgans per cada 100.000 habitants | ||
Nombre de víctimes detectades de tràfic de persones per a altres fins (matrimonis forçats, criminalitat forçada o mendicitat) per cada 100.000 habitants | ||
Meta 16.3. Promoure l'estat de dret en els plans nacional i internacional i garantir la igualtat d'accés a la justícia per a tots/td> | ||
Indicador 16.3.2. Proporció de detinguts que no han sigut condemnats en el conjunt de la població reclusa total | ||
Proporció de persones detingudes que no han sigut condemnades respecte al total de persones recluses | ||
Meta 16.6. Crear a tots els nivells institucions eficaces i transparents que reten comptes | ||
Indicador 16.6.1. Despeses primàries del Govern en proporció al pressupost aprovat originalment, desglossats per sector (o per codis pressupostaris o elements similars) | ||
Despesa liquidada en proporció a la despesa inicial dels pressupostos de les administracions públiques autonòmiques | ||
Despesa liquidada en proporció a la despesa inicial dels pressupostos de les administracions públiques locals | ||
Indicador 16.6.2. Proporció de la població que se sent satisfeta amb la seua última experiència dels serveis públics | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'ensenyament | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'assistència sanitària | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de gestió de pensions | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'administració de justícia | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de seguretat ciutadana | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de serveis socials | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria de transport públic | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'obres públiques | ||
Proporció de la població que se sent satisfeta amb el funcionament dels serveis públics en matèria d'ajuda a persones dependents | ||
Meta 16.7. Garantir l'adopció en tots els nivells de decisions inclusives, participatives i representatives que responguen a les necessitats | ||
Indicador 16.7.1. Proporcions de places en les institucions nacionals i locals, entre elles: a) les assemblees legislatives, b) l'administració pública i c) el poder judicial, en comparació amb la distribució nacional, desglossades per sexe, edat, persones amb discapacitat i grups de població | ||
Ràtio de la proporció de dones en el sector públic respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en el sector públic estatal respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en les Forces Armades respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en l'Administració de Justícia de l'Estat respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en el sector públic autonòmic respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en l'Administració de Justícia Autonòmica respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en els centres educatius no universitaris autonòmics respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en les institucions sanitàries autonòmiques respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en el sector públic local respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones als ajuntaments respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en les diputacions, capítols i consells insulars respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Ràtio de la proporció de dones en les universitats respecte a la proporció de dones en la població entre 16 i 64 anys | ||
Meta 16.9. D'ací a 2030, proporcionar accés a una identitat jurídica per a tots, en particular mitjançant el registre de naixements | ||
Indicador 16.9.1. Proporció de xiquets menors de 5 anys el naixement dels quals s'ha registrat davant d'una autoritat civil, desglossat per edat | ||
Proporció de menors de 5 anys el naixement dels quals s'ha registrat davant d'una autoritat civil | ||
Objectiu 17: Enfortir els mitjans d'implementació i revitalitzar l'Aliança Mundial per al Desenvolupament Sostenible | ||
Meta 17.1. Enfortir la mobilització de recursos interns, fins i tot mitjançant la prestació de suport internacional als països en desenvolupament, amb la finalitat de millorar la capacitat nacional per a recaptar ingressos fiscals i d'una altra índole | ||
Indicador 17.1.1 Total d'ingressos de les Administracions Públiques Autonòmiques i Locals en proporció al PIB | ||
Total d'ingressos de les administracions públiques autonòmiques i locals en proporció al PIB | ||
Indicador 17.1.2. Proporció del pressupost nacional finançat per impostos interns | ||
Proporció dels ingressos no financers de les administracions públiques autonòmiques i locals provinents | ||
Proporció dels ingressos de les administracions públiques autonòmiques i locals provinents d'impostos | ||
Meta 17.3. Mobilitzar recursos financers addicionals de múltiples fonts per als països en desenvolupament | ||
Indicador 17.3.1. Inversió estrangera directa, assistència oficial per al desenvolupament i cooperació Sud-Sud com a proporció de l'ingrés nacional brut | ||
Inversió directa neta als països receptors d'Ajuda Oficial al Desenvolupament | ||
Ajuda Oficial al Desenvolupament neta de les administracions públiques autonòmiques i locals | ||
Inversió directa neta als països receptors d'Ajuda Oficial al Desenvolupament en proporció al PIB | ||
Ajuda Oficial al Desenvolupament neta de les administracions públiques autonòmiques i locals en proporció al PIB | ||
Indicador 17.3.2. Volum de les remeses (en dòlars dels Estats Units) com a percentatge del PIB total | ||
Volum de remeses enviades a l'estranger en proporció al PIB | ||
Volum de remeses enviades a l'estranger | ||
Meta 17.6. Millorar la cooperació regional i internacional Nord-Sud, Sud-Sud i triangular en matèria de ciència, tecnologia i innovació i l'accés a aquestes, i augmentar l'intercanvi de coneixements en condicions mútuament convingudes, fins i tot millorant la coordinació entre els mecanismes existents, en particular a nivell de les Nacions Unides, i mitjançant un mecanisme mundial de facilitació de la tecnologia | ||
Indicador 17.6.1. Nombre d'abonats a Internet de banda ampla fixa per cada 100 habitants, desglossat per velocitat | ||
Nombre de línies de banda ampla fixa per cada 100 habitants | ||
Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés DSL per cada 100 habitants | ||
Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés HFC per cada 100 habitants | ||
Nombre de línies de banda ampla fixa amb tecnologia d'accés FTTH per cada 100 habitants | ||
Nombre de línies de banda ampla fixa amb una altra tecnologia d'accés per cada 100 habitants | ||
Meta 17.8. Posar en ple funcionament, a tot tardar en 2017, el banc de tecnologia i el mecanisme de suport a la creació de capacitat en matèria de ciència, tecnologia i innovació per als països menys avançats i augmentar la utilització de tecnologies instrumentals, en particular la tecnologia de la informació i les comunicacions | ||
Indicador 17.8.1. Proporció de persones que utilitzen Internet | ||
Proporció de persones d'entre 16 i 74 anys que han utilitzat Internet en els últims tres mesos | ||
Meta 17.13. Augmentar l'estabilitat macroeconòmica mundial, fins i tot mitjançant la coordinació i coherència de les polítiques | ||
Indicador 17.13.1. Tauler macroeconòmic | ||
Taxa de variació interanual del PIB real | ||
Taxa de desocupació | ||
Taxa de variació interanual de l'índex de preus de consum | ||
Volum de remeses enviades a l'estranger en proporció al PIB | ||
Deute brut de les administracions públiques autonòmiques segons el protocol de dèficit excessiu en proporció al PIB | ||
Ingressos fiscals de les administracions públiques autonòmiques en proporció al PIB | ||
Saldo fiscal de les administracions públiques autonòmiques en proporció al PIB | ||
Meta 17.18. D'ací a 2020, millorar el suport a la creació de capacitat prestat als països en desenvolupament, inclosos els països menys avançats i els xicotets estats insulars en desenvolupament, per a augmentar significativament la disponibilitat de dades oportunes, fiables i de gran qualitat desglossades per ingressos, sexe, edat, raça, origen ètnic, estatus migratori, discapacitat, ubicació geogràfica i altres característiques pertinents en els contextos nacionals | ||
Indicador 17.18.2. Nombre de països la legislació nacional dels quals sobre estadístiques compleix els Principis fonamentals de les estadístiques oficials | ||
La legislació sobre estadístiques compleix els Principis fonamentals de les estadístiques oficials | ||
Indicador 17.18.3. Nombre de països que compten amb un pla estadístic nacional plenament finançat i en procés d'aplicació, desglossat per font de finançament | ||
Es disposa d'un pla estadístic autonòmic plenament finançat i en fase d'aplicació | ||
Meta 17.19 D'ací a 2030, aprofitar les iniciatives existents per a elaborar indicadors que permeten mesurar els progressos en matèria de desenvolupament sostenible i complementen el producte intern brut, i donar suport a la creació de capacitat estadística als països en desenvolupament | ||
Indicador 17.19.2a. Proporció de països que han realitzat almenys un cens de població i habitatge en els últims deu anys | ||
S'ha realitzat almenys un cens de població i habitatge en els últims deu anys | ||
Indicador 17.19.2b. Proporció de països que han registrat el 100% dels naixements i el 80% de les defuncions | ||
S'han registrat el 100% dels naixements i almenys el 80% de les defuncions |